آسپیرین، داروی جدید افسردگی های حاد

قرص های ضد التهابی مانند آسپیرین و آنتی بیوتیک ها می توانند علائم اساسی افسردگی را تسکین دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید چینی ها نشان داده است که مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپیرین ، پاراستامول ، استاتین ها و آنتی بیوتیک ها می تواند به کاهش علائم افسردگی حاد کمک کند.

تیمی از دانشگاه علم و فناوری Huazhong با استفاده از 30 مطالعه موجود که در مجموع 1610 نفر را شامل می شوند ، به بررسی کارآیی و ایمنی مصرف داروهای ضد التهابی به عنوان درمانی برای اختلال افسردگی حاد، چه به تنهایی و چه با ترکیب داروهای ضد افسردگی ، در مقایسه با دارونماهایی که تنها جنبه مسکن دارند، پرداختند.

داروهای ضد التهابی شامل داروهای غیر استروئیدی (NSAIDs) ، اسیدهای چرب امگا 3 ، مهارکننده های سایتوکاین (داروهایی که مانع از تولید مواد شیمیایی التهابی هستند) ، استاتین ها ، استروئیدها ، آنتی بیوتیک ها (مینوسیکلین ها) ، مودافینیل (دارویی است که برای درمان استفاده می شود) اختلالات خواب) ، و N- استیل سیستئین (معروف به NAC و به عنوان یک مکمل آنتی اکسیدانی و برای تسکین خلط اضافی فیبروز کیستیک و COPD) می شوند.

این مطالعه همچنین نشان داد که عوامل ضد التهابی با خیال راحت و به صورت مؤثر علائم افسردگی شدید را مهار می کنند و 52 درصد در کاهش شدت علائم به طور کلی مؤثر بوده و 79 درصد نیز در از بین بردن علائم نسبت به دارونما مؤثرتر هستند.

البته هنگامی که به یک داروی ضد افسردگی استاندارد اضافه شوند ، تأثیر عوامل ضد التهابی حتی قوی تر هم می شود.

هنگامی که محققان بررسی کردند که کدام یک از عوامل بیشترین فواید را دارند ، دریافتند که NSAID ها ، اسیدهای چرب امگا 3 ، استاتین ها و مینوسیکلین ها در مقایسه با مصرف دارونما مؤثرترین داروها در کاهش علائم افسردگی اساسی هستند.

با این حال ، به نظر نمی رسد عوامل ضد التهابی باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران شود. محققان توضیح دادند که این امر ممکن است فقط به دلیل تعداد معدود مطالعات انجام شده در این زمینه باشد ، یا از آنجایی که اختلال افسردگی حاد یک بیماری مزمن است که نیاز به درمان طولانی مدت دارد ،"بدست آوردن بهبود کیفیت اقدامات درمانی تنها در عرض چند هفته دشوار است.

هیچ عارضه جانبی عمده ای از مصرف داروهای ضد التهابی مشاهده نشد ، اگرچه افرادی که استاتین ها و NAC مصرف می کردند برخی از علائم اختلال روده را تجربه کردند.

این تیم افزود: از آنجا که بیشتر آزمایشات فقط چهار تا 12 هفته به طول انجامید ، پیگیری عوارض جانبی احتمالی طولانی مدت امکان پذیر نیست.

آنها با توجه به این امر که تحقیقات بیشتری در این راستا لازم است ، نتیجه گیری کردند ، "نتایج این بررسی منظم نشان می دهد که عوامل و داروهای ضد التهابی در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی حاد نقش درمان ضد افسردگی دارند و از نظر منطقی ایمن هستند."

انتهای پیام/

کد خبر: 1042271

وب گردی

وب گردی