دستگیری 5 نفر از متهمان پرونده 20میلیارد تومانی/سوء استفاده  از کارت بازرگانی

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری 5 نفر از متهمان پرونده 20میلیارد تومانی سوء استفاده از کارت بازرگانی یک شهروند مریوانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علی آزادی گفت: در پی ارجاع پرونده ای درخصوص اینکه فردی با دریافت کارت بازرگانی شهرستان مریوان در سال های 1388و1389در گمرکات سطح کشور اقدام به واردات کالا از جمله شکر به صورت کلان کرده و فرار مالیات داشته مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی گزارشات اداره امور مالیاتی استان و اقدامات تخصصی صورت گرفته از سوی ماموران مشخص شد، افرادی با سوء استفاده از کارت بازرگانی مورد نظر اقدام به واردات میلیاردی کالا از جمله 76هزار تن شکر به کشور کرده و از پرداخت مالیات سرباز زدند.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: بررسی های بعدی ماموران نشان می دهد، صاحب اصلی کارت مورد نظر آن را به مبلغ حدود 5 میلیون ریال به افرادی فروخته و خریداران کارت که 5 نفر بودند با سوء استفاده از آن اقدام به ورود کالا به کشور به صورت کلان کرده و مالیات آن را پرداخت نکردند.

سردار آزادی گفت: با تلاش بی وقفه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و بررسی های تخصصی صورت گرفته، متهمان این پرونده در شهرهای مشهد، نیشابور و تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضائی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: بررسی های تکمیلی ماموران نشان می دهد، متهمان این پرونده بیش از 20 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042284

وب گردی

وب گردی