دانشگاه‌های برتر اروپا توسط نظام ارزیابی «یو.اس.نیوز» معرفی شدند

موسسه یو.اس.نیوز 10 دانشگاه برتر قاره اروپا را بر اساس اعتبار علمی و عملکرد تحقیقاتی رتبه‌بندی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تحقیقات نشان داده است بسیاری از دانشجویان آمریکایی برای ادامه تحصیل به اروپا مهاجرت می‌کنند. براساس داده های جمع آوری شده توسط انستیتوی آموزش بین‌المللی (IIE) ، اروپا در سال تحصیلی 2016-2017 میزبان 181 هزار و 145 دانشجوی آمریکایی بوده است، به عبارتی دیگر می‌توان گفت 54.4 درصد دانشجویان آمریکایی، اروپا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کردند.

نظام رتبه‌بندی یو اس‌ نیوز 10 دانشگاه برتر جهان که در قاره اروپا قرار دارند را براساس اعتبار علمی و عملکرد تحقیقاتی آن‌ها معرفی کرده است. دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج لندن به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

دانشگاه آکسفورد

در نظام رتبه‌بندی یو‌اس نیوز دانشگاه آکسفورد به عنوان برترین دانشگاه جهان در قاره اروپا معرفی شده است، این دانشگاه در سال 1096 تاسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهان شناخته می‌شود. 28 نخست وزیر انگلیس در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، همچنین 55 نفر از دانشجویان این دانشگاه برنده جایزه نوبل و 120 نفر از فارغ‌التحصیلان آن موفق به دریافت مدال المپیک شده‌اند. این دانشگاه میزبان بیل کلینتون جوان بود که حدود 2 دهه قبل از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا، با بورسیه رودز در این دانشگاه تحصیل می‌کرد.

Oxford Spires

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج به عنوان دومین دانشگاه برتر قاره اروپا اعلام شده است. تاریخ تاسیس دانشگاه کمبریج را می‌توان در تمام طول سال 1209 ردیابی کرد. کمبریج سالگرد 800 سالگی خود را در سال 2009 جشن گرفت. بر اساس اعلام یو.اس.نیوز، این دانشگاه در سال جاری 22 هزار و 690 دانشجو دارد.

Cambridge

امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن در سال 1907 تأسیس شد، این دانشگاه بر علوم پایه، مهندسی، پزشکی و مطالعات تجاری متمرکز شده و بر اساس نظام رتبه‌بندی یو.اس.نیوز سومین دانشگاه برتر اروپا شناخته شده است. 14 نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. درسال گذشته 17 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ارشد از 125 کشور جهان، در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

کالج لندن

دانشگاه لندن(UCL) که در قلب پایتخت انگلیس قرار دارد و براساس داده‌های نظام رتبه‌بندی یو.اس.نیوز به عنوان چهارمین دانشگاه برتر اروپا شناخته شده است. UCL در سال 1826 افتتاح شد، این دانشگاه برای اولین بار در سال 1878 دانشجوی زن را با شرایط برابر با مردان پذیرفت. در حال حاضر بیش از 42 هزار دانشجو با 150 ملیت مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

The UCL front Quad looking towards the Pearson building and UCLH, during the Opening session in September 2009

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ

بر اساس اعلام یو‌اس نیوز، موسسه فناوری فدرال زوریج به عنوان پنجمین دانشگاه برتر روپا معرفی شده است، این دانشگاه که با نام اختصاری ETH زوریخ نیز شناخته می شود، در سال 1855 تأسیس شد. بر اساس داده‌های یو.اس.نیوز در سال اخیر، بیش از 21 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کردند. در گذشته آلبرت انیشتین در دانشگاه فیزیک تدریس می کرد.

links ETH Hauptgeb�ude, rechts ML, CLA. Im Vordergrund Unispital, im Hintergrund Cantral, Limmat.

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ بر اساس داده‌های پایگاه یو.اس.نیوز به عنوان ششمین دانشگاه اروپا شناخته شده است. این دانشگاه در پایتخت اسکاتلند قرار گرفته و دارای سه دانشکده و 21 مدرسه است. اعضای هیئت علمی دانشگاه برنده جوایز نوبل در رده‌های مختلف شده‌اند. وینستون چرچیل زمانی به عنوان رئیس این موسسه فعالیت می کرد.

نتیجه تصویری برای دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند

دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ به عنوان هفمین دانشگاه اروپا اعلام شده است، این دانشگاه حوالی سال 1479 تاسیس شد. در یک سال اخیر ، بیش از 38 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، در این دانشگاه بیش از 200 مرکز تحقیقاتی وجود دارد، همچنین برنامه‌های تحصیلی متنوعی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

دانشگاه سوربن

در سال 2018 دانشگاه‌های پاریس-سوربن و پییر و ماری کوری با یکدیگر ادغام و دانشگاه سوربن نامیده شد. بر اساس داده‌های رتبه‌بندی یو.اس.نیوز، این دانشگاه به عنوان هشتمین دانشگاه برتر اروپا شناخته شده است و ریشه‌های تاسیس آن به قرن سیزدهم بازمی گردد. این دانشگاه مدعی تحصیل 55 هزار و 600 دانشجو است که 10 هزار و 200 نفر آن دانشجوی بین‌المللی هستند.

Sorbonne, universite de Paris

دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن توسط پادشاه جورج چهارم و دوک ولینگتون در سال 1829 تأسیس شد، دانشجویان برجسته‌ای از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند از جمله آن‌ها می‌توان به جان کیتز(شاعر)، فلورانس بلبل(پزشک پیشگام) و اسقف دزموند توتو اشاره کرد که در سال 1984 برنده جایزه صلح نوبل شد. این دانشگاه توسط موسسه یو.اس.نیوز به عنوان نهمین برتر دانشگاه اروپا شناخته شده است.

Kings College London detail

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام در سال 1632 با عنوان «آتنائو ایلوستر» ایجاد شد. حدود 400 سال بعد ، این دانشگاه مدعی است که 34 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ارشد در این دانششگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه توسط نظام رتبه‌بندی یو.اس.نیوز به عنوان دهمین دانشگاه برتر اروپا معرفی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042292

وب گردی

وب گردی