رقابت ۴۰۰ داوطلب آزمون EPT سال ۹۸ غرب کشور در واحد کرمانشاه

هفتمین دوره آزمون EPT سال ۹۸ در غرب کشور با حضور ۴۰۰ داوطلب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفتمین دوره آزمون EPT سال ۹۸ غرب کشور مختص استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، خرم‌آباد و کردستان صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با حضور ۳۳۰ داوطلب مرد و ۷۰ داوطلب زن برگزار شد.

آزمون EPT یا English Proficiency Test، آزمونی معتبر است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۸۶ برای دانشجویان و متقاضیان دکتری این دانشگاه برگزار می‌شود، این آزمون برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک بین‌المللی با نمره تعیین‌شده توسط دانشگاه را نداشته و باید نمره قبولی در آزمون EPT را به ‌عنوان جایگزین آن نمره برای ورود به دوره دکتری دانشگاه کسب کنند.

در این دوره آزمون همزمان با آزمون زبان انگلیسی EPT آزمون اشتمال نیز برگزار شد، این عنوان برگرفته از نام کامل «الاختبار الشامل لتقویم المهارات اللغویه» است و معادل فارسی آن «آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی» است که به اختصار عنوان «اشتمال» نام گرفته است که مختص داوطلبانی متقاضی آزمون زبان عربی به جای انگلیسی است.

دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تنها واحد دانشگاهی است که همزمان آزمون زبان‌های تخصصی EPT و IELTS دانشگاه آزاد اسلامی و TOLIMO سازمان سنجش آموزش عالی کشور را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042417

وب گردی

وب گردی