پایش دیابت و فشار خون شهروندان در فروشگاه های شهروند

مدیرعامل شرکت فروشگاه های شهروند از پایش قند خون و فشار خون شهروندان در فروشگاه های شهروند در هفته جاری و به مناسبت هفته دیابت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سریع القلم مدیرعامل شهروند در نشستی خبری درخصوص‌مسئولیت های اجتماعی این سازمان گفت: هفته گذشته جلسه ای که با حضور شهردار تهران داشتیم حناچی گفت:شهرداری تهران محل رجوع افراد و شهروندان است و وظیفه ما خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است.

مدیرعامل شهروند گفت: شهردار تاکید کرد که باید بتوانیم خدمت مناسب و در شأن مردم را به آنها ارایه کنیم و ما در شهروند هم همین رویه را در نظر داریم.

وی گفت: تلفیق این موضوع که اینجا را اقتصادی مدیریت کنم یا اینکه با هدف خدمت رسانی به مردم مدیریت کنم کار سختی است اما این نکته رادر شب عید گذشته تجربه کردیم.

سریع القلم گفت: تمام هم و غم هیأت مدیره و مدیران ارشد ما این است که بتوانیم نقش موثری در بحث های مسئولیت های اجتماعی داشته باشیم.

مدیرعامل شهروند گفت: ما چند مناسبت ویژه در سال داریم که یکی از آنها ماه رمضان است که ما امسال توانستیم در ماه رمضان روزانه حدود ۵ تا ۷ هزار افطاری آن هم در شأن مردم ارایه کردیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است کاری عام المنفعه در جایی انجام شود باید این اقدام در شأن مردم باشد. در فروشگاه ها هم به تمام افراد در زمان افطار بسته افطاری دادیم.

سریع القلم گفت: در همین ماه رمضان بیست هزار بسته خوار و بار برای افراد نیازمند آماده کردیم شامل برنج و روغن و چیزهای دیگر و بین افراد نیازمند توزیع شد.

مدیرعامل شهروند گفت: بعد از آن در زمان بازگشایی مدارس حدودا پنج هزار بسته لوازم التحریر برای کودکان نیازمند آماده شد و با راهبری دفتر شهردار بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته طرحی را داشتیم به عنوان «یکی برای دوستم» که گفتیم هر خانواده ای می آید و خرید می کند برای بچه اش یک هدیه ایی هم برای یک فرد نیازمند بخرد که اثر خیلی مثبتی هم داشت.

سریع القلم گفت: آنچه آمار نشان می دهد در تهران قریب به ۴۰ هزار دانش آموز به دلیل شرایط اقتصادی امکان رفتن به مدرسه را ندارند و شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی کمک های را در این زمینه در حال انجام دارد.

مدیرعامل شهروند گفت: در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود منابع و درآمدهای پایین اما تلاش می کنیم تا برای شب یلدا قرار است کمدینی اجرا شود و قرارمان است کاری در حوزه مسؤولیت اجتماعی انجام دهیم.

وی افزود: قرار شد با مجموعه محک همکاری های شود تا از مجموعه خرید انجام گرفته در این بیست روز رقمی برای کمک به مجموعه محک در نظر گرفته شود تا مسؤولیت اجتماعی خودمان را انجام داده باشیم.

سریع القم تصریح کرد: می خواهیم بگوییم وقتی مردم خریدی می کنند خیر و برکتی از این خرید هم شامل یک سری افراد نیازمند می شود.

وی ادامه داد: برای پایان سال جاری هم تلاش می کنیم تا همچون سال گذشته سود همه اجناس به صفر برسد و اجناس بدون ریالی سود به دست مردم برسد تا شب عید کمکی به کل جامعه شده باشد.

مدیرعامل شهروند گفت: در سیل ابتدای سال هم شهروند توانست حدود بیش از ۲۰ کامیون اجناس را جمع آوری کرده و به دشت آزادگان برساند.

وی با اشاره به اینکه در خود مجموعه شهروند ۴۰۰ زن سرپرست خانواده فعال هستند گفت قرار شد در چهار مرکزی که دست شهروند است تولیدات این زنان سرپرست خانواده عرضه شده و به فروش برسد.

سریع القلم گفت: ما اعتقادمان این است که از این اقدام هیچ سودی عاید مان نشود و همه سود به دست همین زمان سرپرست خانواده برسد زیرا این کار را وظیفه خودمان می دانیم.

وی درخصوص هفته دیابت هم گفت: ما در ایام مناسبتی این چنینی با همکاری دستگاه های ذی ربط یک سری پایش های رایگان انجام می دهیم و امسال هم بنا داریم تا در حوزه دیابت و فشار خون اقدامی اینچنینی انجام دهیم.

مدیرعامل شهروند افزود: قرار است سلامت شهروندان در فروشگاه ها به صورت کاملا رایگان پایش شود و به مردم مشاوره ای درخصوص دیابت داده شود.

وی ادامه داد: این پایش ها از روز ۱۸ آبان آغاز شده است و تا ۲۴ آبان ادامه دارد و در هفتاد درصد فروشگاه ها به صورت چرخشی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از زمانی که ناوگان جدید شهروند آغاز به کار کرد فروش اینترنتی ما پنج برابر شده است زیرا نظم بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و امروز ناوگان فروش ما آموزش های خاصی دیده اند.

سریع القلم گفت: در حوزه فروش خوارو بار یکی از تفریحات مردم این است که بیایند و یک چرخی در مغازه بزنند و خرید کنند و همین امر باعث شده است روند افزایش فروش خیلی روند عجیب و غریبی نیست و خیلی طبیعی به صورت مستمر ادامه دارد.

وی به اجرای طرح فروش دیوار در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در کشور ما یک سری مشکلاتی برای اجرای این طرح وجود دارد اما در تلاشیم تا با برخی از اقدامات بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

مدیرعامل شهروند گفت: به نظرم از ابتدای دی ماه می توانیم در حوزه کالاهای اساسی و مورد استفاده بیشتر مردم این طرح را در چند نقطه شهر تهران مثل برخی از ایستگاه های اتوبوس و مترو فراهم می‌کنیم.

وی درخصوص فروشگاه های خارج از استان تهران گفت: یک فروشگاه در کرج افتتاح شده و دومین فروشگاه ما در کرج هم در حال رایزنی برای افتتاح است. ما اعتقاد داریم باید مراکز شهروند یک استانداردهایی را داشته باشد.

سریع القلم گفت: فروشگاه شیراز قطعی شده است، مشهد و اصفهان در شرایط مطالعاتی است و بعد از ارزیابی های مورد نیاز اقدامات اجرایی آن انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شهروند افزود همه تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال ۹۹ حداقل در شش کلانشهر ایران فروشگاه شهروند داشته باشیم و تلاش مان هم این است که فروشگاه هایی که در کلان شهرها ایجاد می شود مثل بیهقی وسعت خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق قانون و اساسنامه شهروند گفته شده است که ما می توانیم در هر جایی توسعه شهروند را داشته باشیم و منع قانونی برای آن وجود ندارد فقط گفته شده است مگر اینکه اعضای شورای شهر تهران دلیل قانع کننده ای داشته باشند.

سریع القلم افزود: اولویت ما در هر استانی برای تأمین کالا استفاده از محصولات تولید شده در همان استان است و این کمک به تولید کننده استانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042666

وب گردی

وب گردی