دانشجو باید گفتمان‌ساز باشد/ تسریع در افول آمریکا وظیفه دانشجویان است

دبیر بین‌الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: دانشجویان در کشورهای اسلامی باید گفتمان‌ساز باشند و مبانی اسلامی و مشکلات جهان اسلام را به درستی تبیین و جهانی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید عبدالله‌زاده در کمیسیون سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به همت مجمع دانشجویان جهان اسلام و مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی بعد‌از‌ظهر امروز در هتل پارسیان برگزار شد، گفت: دانشجویان در کشورهای اسلامی باید گفتمان‌ساز باشند و مبانی اسلامی و مشکلات جهان اسلام را به درستی تبیین و جهانی کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان ۲۷ کشور جهان اسلامی علاوه بر اینکه آینده‌سازان کشور خود هستند، باید بتوانند برای پیشرفت جهان اسلام و وحدت بین مسلمانان نیز تلاش کنند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: رهبر انقلاب تأکید دارند که قدرت غرب و در رأس آن آمریکا در حال افول است. دانشجویان جهان اسلام باید این افول را تسریع کنند.

وی افزود: دانشجویان به عنوان عضو جامعه مسلمان وظیفه دارند، ظلم‌ها و جنایات کشورهای غربی و آمریکا را برای مردم کشور خود یادآوری کنند و برای کل مردم جهان رسانه‌ای کنند.

عبدالله‌زاده بیان کرد: فلسطین، یمن و کشمیر مسائل روز جهان اسلام هستند. دولت هند قصد دارد در بازی رسانه‌ای تقصیر جنایات مردم کشمیر را برعهده پاکستان بیندازد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در حال حاضر مسلمانان در کشمیر ترور عقیدتی و فکری می‌شوند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. دانشجویان جهان اسلام با حفظ اتحاد خود باید با عاملان این جنایت‌ها در کشورهای مظلوم اسلامی مبارزه کنند.

وی افزود: ترویج تمدن اسلامی نباید به دست فراموشی سپرده شود. این تمدن باید روند رو به گسترشی در جهان داشته باشد.

به گفته عبدالله‌زاده کشورهای اسلامی دشمنی واحدی به نام آمریکا دارند. پس وظیفه همه‌ مسلمانان و دانشجویان است که با دشمن مشترک یعنی استکبار جهانی و آمریکا با حفظ وحدت، مبارزه کنند.

در ادامه مراسم آیت الله اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم گفت: مسلمانان با حفظ وحدت می‌توانند عزت و قدرت را به جامعه اسلامی برگردانند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید وحدت خود را افزایش دهند تا بتوانند مسائل روز جهان اسلام مثل فلسطین و یمن و کشمیر را حل کنند.

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: دشمنان اسلام امروزه دشمنی خود را بی پرده به نمایش گذاشته اند. آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اول وحدت مسلمانان است.

وی عنوان کرد: بی پروایی دشمنان اسلام نشان‌دهنده ناتوانی دشمنان در نقشه‌های ضد اسلامی است. پس جبهه مقاومت تا‌کنون به درستی به وظایف خود عمل کرده است.

آیت الله اراکی گفت: اولین پیروزی جهان اسلام، خنثی کردن نقشه های دشمنان به طور خاص اسرائیل برای نابودی جبهه مقاومت است و جبهه وحدت در برابر جبهه تفریق و تفرقه پیروز شده است. وحدت مسلمان در حال حاضر پیروز جامعه اسلامی هستند.

آیت الله اراکی با تاکید بر پیروزی جبهه وحدت گفت: اجتماع دانشجویان مسلمان که امروز برگزار شده است، خود یک پیروزی بزرگ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043004

وب گردی

وب گردی