همکاری شیائومی با رقیب تسلا

شرکت چینی Xpeng Motors برای تبدیل شدن به رقیبی برای تسلا اقدام به همکاری با شیائومی کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تسلا بدون شک محبوب ترین نام در دنیای خودروهای برقی است. تسلا که سازندگان اتومبیل با قدمت 100 ساله را با خودروهای الکتریکی خود به چالش می کشد ، در این بازار بدون رقیب نیست. Xpeng Motors رقیب چینی تسلا ، با حمایت سرمایه گذاران در چین ، قدم های محکمی را در مسیررقابت با تسلا برداشته است. Xpeng پشتیبانی Xiaomi را نیز دریافت کرده است.

Xpeng با Xiaomi قوی تر می شود

Xpeng Motors برای افزایش تولید مدل های جدید و کسب سهم بیشتر در بازار خودروهای برقی در چین ، در مجموع 400 میلیون دلار از سرمایه گذاران خود جمع کرده است. Xpeng توانست پشتیبانی Xiaomi را نیز بدست آورد.

در ابتدای سال 2019 اعلام شد این شرکت که می خواهد رقیب تسلا باشد ، به دنبال تأمین بودجه برای رشد است. در همین حال شیائومی ، تولید کننده گوشی های هوشمند چینی نیز تبدیل به یکی از سرمایه گذاران Xpeng شد.

تحویل مدل SUV Xpeng G3 آغاز شده است. اکنون نیز نوبت P7 سدان است. این شرکت با آماده سازی مدل جدید سدان در بهار سال 2020 ، تحویل ها را در سه ماهه دوم سال آینده آغاز می کند.

مطابق اطلاعات ، شیائومی و Xpeng برای فناوریهای جدید با هم همکاری خواهند کرد.

وی شیائوپنگ ، مدیرعامل Xpeng Motors گفت: تجربه و بینش شیائومی در مورد رفتار مصرف کننده و دانش فن آوری باعث افزایش ارزش Xpeng Motors خواهد شد.

پس از مدل های Xpeng G3 SUV و P7 سدان ، مشخص نیست مدل بعدی این شرکت چیست. با این حال ، مشخص است که این شرکت برای تبدیل شدن به رقیبی برای تسلا باید کمی بیشتر تلاش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043097

وب گردی

وب گردی