رشته‌های فنی و ایجاد کارگاه‌های مهارتی متناسب با نیاز صنایع در دانشگاه آزاد تأسیس می‌‌‌‌‌‌‌شود

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بر تأسیس رشته‌های فنی و ایجاد کارگاه‌های مهارتی متناسب با نیاز صنایع در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمانشاه، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه ای که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه برگزار شد، ضمن تأکید بر پیگیری روند ارتباط منطقی دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت گفت: در تلاشیم با منطقه بندی کشور، در زمینه راهبری فعالیت های پژوهشی و ارتباط با صنعت تحولی اساسی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم.

وی مهمترین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری طرح پایش، راه اندازی مدارس مهارتی و در اختیار قرار دادن شبکه عظیم کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با 11 هزار آزمایشگاه و 147 هزار وسیله به صنعتگران عنوان کرد.

نگاهداری تأسیس رشته های فنی با توجه به نیاز استان، ایجاد کارگاه های مهارتی متناسب با نیاز صنایع جهت تربیت نیروهای متخصص و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری با 200 میلیارد تومان سرمایه برای مشارکت در سرمایه گذاری در صنعت یا تولید قطعات مورد نیاز صنایع را از دیگر برنامه های ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

ایمان عطارزاده مدیرکل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر وجود بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و ظرفیت های بسیار این واحدها و مراکز به منظور بستر سازی مناسب فعالیت های صنعتی با توجه به رویکرد جدید پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی و شرایط فعلی کشور، مهارت محوری در پاسخ به نیاز صنعت و جامعه را یک مطالبه منطقی عنوان کرد.

وی افزود: اگر قرار است توسعه ای در کشور باشد، الزام آن بهره وری از دانش، در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و استفاده از توان دانشجویان و استادان است که همه این موارد در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی تأکید کرد: با برگزاری نشست های راهبری پژوهشی و منطقه بندی کشور به دنبال حل مسأله صنعت و جامعه هستیم و طرح پایش این امکان را ایجاد می کند که خود واحدها و اعضای هیأت علمی حتی صنعتگران امکان ثبت نام در این طرح و عنوان موضوع مورد نظر را داشته باشند.

محمد ملکی مدیر عامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه نیز ضمن قدردانی از حضور دانشگاهیان منطقه 5 و معاونت پژوهشی و مدیران پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه گفت: لازمه حضور در بازار رقابتی صنعتی تطبیق با تغییرات و گذار از تولید به روش سنتی است و این نیازمند نیروهای انسانی چابک، باسواد، دانش کافی و وفادار است و بدون نیروی انسانی با چنین شرایطی به صورت عملی قادر به رقابت و ادامه تولید نیستیم.

ملکی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به صورت شبکه ای اداره می شود و گستردگی واحدها و توانایی آنها مثال زدنی است، برای شرکت در طرح پایش این دانشگاه اعلام آمادگی می کنیم و طرح مدارس مهارتی نیز بسیار حائز اهمیت است که ما در شرکت ایران خودروی کرمانشاه نیز یکی از این مدارس را راه اندازی کرده ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043258

وب گردی

وب گردی