حمایت از پژوهشگران کشور با انعقاد 150 تفاهم‌نامه سرعت گرفت

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون بیش از 150 تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، سازمان‌ها و انجمن‌های علمی منعقد کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمایت متوازن از پژوهش‌های علمی و کاربردی یکی از وظایف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در این راستا صندوق بیش از 150 تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، نهادهای و انجمن‌های علمی امضاء کرده است تا سرعت حمایت از پژوهشگران را شتاب بخشد.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها صندوق از پژوهشگران، محققان و اساتیدی که قصد انجام پروژه علمی در حوزه‌های مختلف علمی را دارند حمایت می‌کند. همچنین کمک به تولید دانش و فناوری‌های راهبردی با کمک نیروی انسانی نوآور و خلاق کشور هدف صندوق از این اقدام است.

همچنین در این تفاهم‌نامه‌ها، توانمندسازی فناوران و حمایت از توسعه علوم و فناوری‌های راهبردی و تحول آفرین دنبال می‌شود. صندوق با شناسایی ظرفیت‌ها به عنوان ماموریت‌های پژوهشی خود با دانشگاه‌ها و مراکز علمی تفاهم‌نامه‌ها را منعقد می‌کند. البته این حمایت‌ها محدود به تهران نیست و برای ایجاد توازن از پژوهشگران سراسر کشور حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044546

وب گردی

وب گردی