نخستین جشنواره دزفول شهر هوشمند دی‌ماه امسال برگزار می‌شود

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول گفت: نخستین جشنواره در راستای پویش دزفول شهر هوشمند سوم تا پنجم دی‌ماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد دزفول، مهدی هودگر مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول در نشست خبری که در سالن اجتماعات مرکز رشد واحدهای فناور دزفول برگزار شد درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی در این واحد دانشگاهی افزود: این جشنواره شامل ۲ بخش افتتاحیه جشنواره و برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور افراد صاحب ایده در روز نخست جشنواره، اجرای برنامه ایده شو در روز دوم برای افراد صاحب ایده و اختتامیه در بازه زمانی مشخص است.

وی ادامه داد: افراد صاحب ایده در این برنامه، ایده خود را مطرح و هیات داوران که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه، صاحبان صنایع فعال شهرستان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند، طرح را از نظر اقتصادی، علمی و قابلیت سرمایه‌گذاری ارزش‌گذاری می‌کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول ارتباط مستقیم ایده‌پردازان با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و محک علمی خوردن را از جمله مزیت‌های این برنامه برشمرد.

هودگر با بیان اینکه ایده‌های دارای نوآوری و قابل پذیرش در مرکز رشد واحدهای فناور دزفول استفاده می‌شوند، گفت: اگر طرح صنعتی باشد فرصت جذب آن از سوی جامعه صنعت فراهم می‌شود، ضمن اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی طرح سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: در روز دوم جشنواره تجزیه و تحلیل‌ها بر روی طرح‌ها انجام می‌شود و در پایان به سه طرح اول جوایز نقدی اهدا و ۱۰ ایده برتر در امتیازبندی نیز از خدمات مشاوره‌ای رایگان و اولویت تسهیلات مرکز رشد برخوردار می‌شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره کرد و گفت: راه ارتباطی برای شرکت در جشنواره، مراجعه به سامانه www.itapf.ir است، ضمن اینکه تا ۲۵ آذرماه فرصت ثبت‌نام وجود دارد و هر نفر حداکثر ۲ ایده را می‌تواند ثبت کند.

هودگر درخصوص مزایای این طرح اظهار داشت: تاکنون برای کسب اطلاعات به صورت پنج و ۱۰ ساله با بکارگیری نیروها اطلاعات شهروندان جمع‌آوری می‌شد اما اگر این طرح اجرا شود نیاز به این مدت زمان نیست و در مدت یک لحظه با ورود به پایگاه داده مربوطه این اطلاعات را بدست می‌آوریم.

وی افزود: اگر این اطلاعات را به صورت یکجا داشته باشیم به‌طور قطع تصمیم‌گیری بهتری انجام می‌دهیم و برای کیفیت خدمات‌رسانی به جامعه و شهروندان موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی گفت: با تاسیس پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها معرفی یک معاونت جدید در حوزه نهاد ریاست جمهوری به عنوان معاونت علمی ریاست جمهوری که این ۲ ارگان در کنار دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های مختلف صرفا برای پشتیبانی و حمایت از نوآوران و فناوران تاسیس شد و به دنبال این بودند که یک اکوسیستم کامل برای حمایت و بروز و ظهور همچنین فرآیندی در جامعه ایجاد کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دزفول با بیان اینکه دزفول یکی از برخوردارترین مناطق در این حوزه است، افزود: در حال حاضر سه مرکز با عنوان مرکز رشد فنی و مهندسی دزفول، مرکز رشد کشاورزی صفی آباد و مرکز رشد سلامت و پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

هودگر در پایان گفت: این فضای آماده شده برای استفاده نوآوران، نخبگان و فناورانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند راه اندازی شده است، تا از خدمات در نظر گرفته آنها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044925

وب گردی

وب گردی