اولین جلسه شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

اولین جلسه شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی و جمعی از معاونان و مدیران کل پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین جلسه شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (۲۰آذرماه) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی و جمعی از معاونان و مدیران کل پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد، تصمیم‌گیری کارهای پژوهشی را برعهده دارد و چهار کمیسیون‌ تخصصی آن، تصمیم‌‌ساز اقدامات پژوهشی این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه افزود: تصویب آیین‌نامه شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه ساختار صندوق حمایت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی(ASF)، ارائه گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی انتشارات و اسناد علمی از جمله مهم ترین دستور کارهای این جلسه محسوب می شود.

نگاهداری گفت: ارائه گزارش طرح برون‌دانشگاهی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، ارائه گزارش تخصیص بودجه پژوهشی به استان‌ها و بررسی ساختار و اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر مباحثی است که در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مزایای تشکیل صندوق حمایت از پژوهش ها گفت: کنترل متمرکز بخشی از منابع مالی پژوهشی و هدایت آن به سمت طرح‌های پژوهش ملی و برند ساز و همچنین، کاهش بروکراسی اداری و تسریع و تسهیل در اجرای فرآیندهای پژوهشی از جمله مزایای تشکیل این صندوق است‌.

وی با اشاره به جذب منابع مالی و سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری خارجی، همچنین تسهیل بهره‌مندی پژوهشگران از حمایت‌ها و تسهیلات نیز جزو مزایای این تشکیل این صندق محسوب می شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، امکان اعمال مدیریت متمرکز مالی در طرح‌های کلان پژوهشی از طریق صندوق و همچنین توسعه سهم بازار از طریق ورووپد پژوهشگر به صنعت و همچنین عقد قراردادهای ملی و منطقه‌ای را از دیگر مزایای تشکیل صندوق حمایت از پژوهش دانست.

به گزارش ایسکانیوز، در این شورا، دکتر محمدمهدی طهرانچی به عنوان رئیس شورا، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نایب رئیس و ایمان عطارزاده مدیرکل پایش، نظارت و آمار و اطلاعات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیر و عضو شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خواهند داشت.

همچنین روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشکده‌‌‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، عباس احمدی سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، محمد نریمانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌راد مدیرکل پشتیبانی و تأمین منابع پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا عراقیه سرپرست اداره کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا اردکانی سرپرست اداره کل امور پژوهشی و پروژه های تحصیلات تکمیلی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و علیرضا رضایی سرپرست اداره کل دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی دیگر اعضای این شورا را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045551

وب گردی

وب گردی