لزوم تقویت مهارت پرسشگری در دانش‌آموزان

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش گفت: وزارت آموزش و پرورش ارزش زیادی برای مهارت پرسشگری دانش‌آموزان قائل است، این مهارت در دانش‌آموزان باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهاد کریمی در آیین گرامیداشت روز ملی پژوهش دانش‌آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور که امروز ۲۳ آذرماه در دبیرستان نمونه‌دولتی پسرانه فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به عقب‌ماندگی علمی در زمان پهلوی اشاره و تاکید کردند، شتاب علمی کنونی باید با سرعت بالا ادامه یابد.

وی ادامه داد: حسن سلیقه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب نخستین روز هفته پژوهش به نام پژوهش دانش‌آموزی را باید به فال نیک گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش اضافه کرد: آغاز هفته پژوهش از مدرسه، با مدرسه و در مدرسه، پیام مهمی برای جامعه دارد که پژوهش از مدرسه آغاز می‌شود. در مراسم امروز از دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: برای دومین سال متوالی از دانش‌آموزان برگزیده اول، دوم و سوم ابتدایی در حوزه داستان‌نویسی و کتاب‌خوانی تجلیل می‌کنیم. سواد و مهارت‌های دانش‌آموزان در زمینه خواندن نیاز به تکمیل دارد.

کریمی بیان کرد: از مجموع ۴۰۰ اثر داستان‌نویسی مقطع ابتدایی به پنج اثر رسیدیم. پژوهش‌های دوره دوم و سوم ابتدایی از جنس اختراع و فناوری و ابتکار است. پژوهش‌های جدی در زمینه علوم انسانی و روان‌شناسی در مقطع دبیرستان انجام شده که در سطح دکتری است و جای تامل دارد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش افزود: وزارت آموزش و پرورش ارزش زیادی برای مهارت پرسشگری دانش‌آموزان قائل است، این مهارت در دانش‌آموزان باید تقویت شود. نقش مدرسه پژوهنده، معلم پژوهنده، دانش‌آموز پژوهنده و آموزش پژوهش‌محور اهمیت زیادی دارد.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: هزاران اقدام خوب انجام شده و هزاران فعالیت قابل توجه دیگر در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045740

وب گردی

وب گردی