درخشش بنیاد برکت در حوزه دانش بنیان 

شرکت مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در میان 10 شرکت دانش بنیان برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام را به عنوان یکی از 10 شرکت دانش بنیان برتر کشور معرفی کرد.
این شرکت مشارکتی بنیاد برکت که در منطقه کمتر توسعه‌ یافته شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع است، در تولید انواع شبیه سازهای آزمایشگاهی فعالیت دارد.
این شرکت همچنین با حضور در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران (ایران ساخت) که آذرماه امسال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، موفق به عقد قرارداد 70 میلیارد ریالی در حوزه تولید شبیه سازهای آزمایشگاهی (شبیه ساز تراشکاری و شبیه ساز آزمایشگاه مکانیک) با دانشگاه پیام نور شده است.
بر اساس این گزارش، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سال‌هاست در قالب مدل اقتصادی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ایجاد فرصت‌های شغلی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی را دنبال می‌کند.
در همین راستا، بنیاد برکت از سال 1396 اقدام به مشارکت با شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه به عنوان یکی از واحدهای صنعتی فعال در تولید انواع شبیه سازهای آزمایشگاهی کرده است. میزان سرمایه آورده بنیاد برکت به این واحد صنعتی، نزدیک به 26 میلیارد ریال و با سهم ۴5 درصدی است.
این شرکت دانش بنیان تولیدکننده انواع شبیه سازهای آزمایشگاهی که در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، ظرفیت تولید سالانه 24 و 640 عدد محصول آزمایشگاهی را دارد. این واحد صنعتی که از سال 1391 شروع به فعالیت کرده، پیش از مشارکت با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام زیر ظرفیت تولید مشغول به کار بوده است.
فعالیت‌های این واحد صنعتی پس از مشارکت با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سبب ایجاد اشتغال برای 43 نفر شده است. همچنین فرصت‌های کسب و کار برای 170 نفر نیز به شکل غیرمستقیم فراهم شده است.
گفتنی است، مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در این مدل، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.
همچنین از آن‌جایی که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی کند، مدیریت اجرای مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور نیز به مانند سایر مدل‌های اشتغال‌زایی، با خود مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع ۳۴۵ شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از ۲۳۵ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059267

وب گردی

وب گردی