هفته پرافتخار برای دانش‌آموزان سما/ از جشنواره جهانی ریاضی تا کشتی فرنگی جام تختی

دانش‌آموزان مدارس سما توانستند طی هفته گذشته در حوزه‌های علمی، پژوهشی و ورزشی افتخار‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفته گذشته را می‌توانیم هفته‌ای پر افتخار برای معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی یا همان سازمان سمای سابق بدانیم؛ البته که افتخار‌آفرینی دانش‌آموزان سمایی، معطوف به این هفته یا ماه گذشته نمی‌شود، بلکه اگر هر‌از‌چندگاهی به سایت معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی نیم‌نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که دانش آموزان سما در حوزه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی حداقل یک یا چند افتخار آفرینی را در طول هفته دارند.

براساس آخرین آمار در حال حاضر ۹۳۹۹۹ دانش آموز در ۷۱۸ واحد سما مشغول به تحصیل هستند که ظرفیتی بزرگ برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود.

به گفته محمد علی بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، رویکرد اصلی مدارس سما، پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ چرا‌که به عنوان یک نقشه راه، می‌تواند افق‌های روشن در ارتقای کیفیت ترسیم کند؛ همچنین سند تحول در بخش‌های مختلف از جمله تجهیزات، نیروی انسانی، مدیریت، پژوهش و … مختصات آموزش و پرورش با کیفیت را تبیین کرده‌ است.

دانش آموزان سما طی هفته‌های گذشته توانستند در حوزه‌های علمی و ورزشی حسابی بدرخشند و افتخارآفرینی کنند.

افتخار آفرینی در جشنواره جهانی ریاضی2020

هفته گذشته درجشنواره جهانی آی مت ۲۰۲۰، سلاله درستکار دانش آموز پایه سوم دبستان دخترانه سما رتبه قهرمان قهرمانان و زدان حبیبی دانش آموز پایه سوم دبستان پسرانه سما شیروان رتبه قهرمان در رده سنی C را به‌دست آوردند.

همچنین مهسا کریم زاده و مهدیار جعفری دانش آموزان پایه سوم و اول دبستان دخترانه سما شیروان مقام سوم پک سبز و پک ابی این مسابقات را کسب کردند.

این جشنواره به میزبانی ایران در کیش و با حضور بیش از هزار شرکت کننده از ۱۷ کشور برگزار شد که تیم ایران رتبه اول و عراق و روسیه به ترتیب دوم و سوم شدند.

آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت (من ریاضی را دوست دارم) روشی جدید در دهه‌های اخیر است که در آن مفاهیم ریاضی به شکل کاملاً کاربردی و جذاب از طریق قصه، بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده می‌شود.

قهرمانی دانشجوی آموزشکده سمای قم در مسابقات جام تختی

دانش آموزان سما در حوزه ورزش همواره افتخار آفرین بوده‌اند؛ چرا که مدارس سما علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، سعی می‌کنند ساحت‌های مختلف دانش آموز را در نظر بگیرند و دانش آموزان را به صورت تک بعدی پرورش ندهند. به همین دلیل در طول سال تحصیلی و حتی در تعطیلات تابستان، کلاس‌های ورزشی مدارس سما دایر است.

در همین راستا، مهدی ابراهیمی فرنگی کار قمی و دانشجوی رشته تربیت بدنی آموزشکده سما قم در رقابت‌های کشتی جام تختی پس از چهار پیروزی به دیدار پایانی راه یافت و عصر جمعه ۴ بهمن در دیدار پایانی وزن ۸۲ کیلوگرم جام تختی توانست با کسب ده امتیاز به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

مهدی حسن پور دانشجوی آموزشکده سما مشهد نیز در رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی بزرگسالان کشور که دی ماه جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی، بازار بزرگ ایران برگزار شد، مهدی حسن پور دانشجوی آموزشکده سما مشهد با پشت سر گذاشتن حریفان پس از جابر صادق زاده از مازندران توانست به مقام نایب قهرمانی برسد.

مدال طلای مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی در اختیار دانش آموز سما

مهرشاد میری دانش آموز دبیرستان سما بجنورد مدال طلا نخستین مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جام صلح و دوستی را کسب کرد.

وی با شکست حریفانی از اوگاندا، بنگلادش و افغانستان مقام اول کشتی آزاد در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم در رده سنی جوانان را به دست آورد.

چاپ مقاله دانش آموز سما در ژورنال سال پژوهشی دانشگاه‌های جهان

طرح علمی آرین میرزایی دانش آموز دبیرستان سما ۱ مشهد و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی نوآوری‌ها و اختراعات دانش آموزی ۲۰۱۹ مالزی در بخش مهندسی فیزیک، پس از انتخاب در مسابقات جهانی مهندسی فیزیک، در ژورنال سال پژوهشی دانشگاه‌های جهان(Youn Scientist Reserch) با نام hanging elevator چاپ شد.

مدال طلای بخش کنفرانس، جایزه ویژه از طرف مالزی برای بهترین پروژه و ارائه علمی، گواهینامه شرکت در مسابقه، گواهینامه مدال طلای کنفرانس و گواهینامه جایزه ویژه از افتخارات این دانش آموز در این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059451

وب گردی

وب گردی