ایسکانیوز: روز پنجشنبه  فرماندار شمیرانات  از سقوط یک بالگرد در منطقه دربند و جان باختن ۳ سرنشین آن خبر داد. در این میان ما به سراغ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر رفته ایم تا در مورد مالکیت بالگرد ساقط شده از او جویا شویم.

چرخسازرئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه، حتی بالگرد ساقط شده را از مدیریت بحران کشور تحویل نگرفته بودیم، عنوان کرد: در حقیقت اخباری که در مورد اجاره دادن بالگرد ساقط شده به هلال احمر منتشر شده تماما کذب است و به هیچ عنوانی صحت ندارد و در حال حاضر ما به دنبال آن هستیم تا این مسئله را ثابت کنیم.

او در ادامه افزود: به طور کل این ماجرا تا این لحظه هیچگونه ارتباطی با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ندارد.

چرخساز با بیان اینکه، نیت بر آن بود مدیریت بحران کشور بالگرد را در اختیار هلال احمر قرار دهد، عنوان کرد: ما حتی بالگرد را از مدیریت بحران کشور تحویل نگرفتیم و اثصا بحث اجاره داده شدن مطرح نبود و قرار بود آن ها بالگرد را به عنوان پوشش امداد های هوایی در اختیار ما بگذارند چرا که این بالگرد در مدیریت بحران کشور کارایی نداشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سه فرد کشته شده را در بالگرد از نیروهای  هلال احمر ندانست و در این باره گفت: در حقیقت 3 نفر در این سانحه کشته شدند که دو نفر از آن ها خلبان و یک نفر مهندس پرواز که از نیروهای شرکت تنها بودند و هیچ گونه ارتباطی با هلال احمر نداشتند.
کد خبر: 231153

وب گردی

وب گردی