طه هاشمی عنوان کرد: تربیت چند بعدی دانشجویان در دانشگاه آزاد  برای سرآمدی در مسائل علمی و ارزش های اسلامی

دکتر طه هاشمی تاکید کرد: امروز تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویانی چند بعدی داشته باشیم تا علاوه بر سرآمدی در مسائل علمی در ارزش های اسلامی و مهارت های دیگر نیز که مورد تائید تمام جوامع است مهارت کسب کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طه هاشمی در مراسم افتتاحیه مجموعه همایش ها، جشنواره ها و کارگاه های سراسری صلح و سلام دانشگاه آزاد اسلامی و جشن آغاز سال تحصیلی واحد تهران غرب دانشگاه، به روز حافظ و بزرگداشت این شاعر در تقویم ملی اشاره کرد و گفت:‌ بدون تردید در ادبیات شعری و در میان شاعران شاعری به جامعیت حافظ در اقبال عمومی پا به عرصه وجود نگذاشته است.

وی با بیان اینکه صاحبان سبک و سخن سرایان شعر حافظ را در نهایت بلاغت دانسته اند، اظهار داشت: انسان های معمولی کلام او را در کنار کلام خداوند قرار داده و به آن تفال می زنند و بسیاری از ابهامات و تصمیمات زندگی خود را با اشعار حافظ تفسیر می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه شعر حافظ چنان هنرمندانه سروده شده که همه مذاهب او را منتسب به خود می‌دانند گفت:‌ شیعیان ، سنی ها و ... حافظ را منتسب به خود می‌دانند. صوفیان او را سر آمد مسلک صوفی دانسته است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حافظ شاعری به غایت دینی است و اشعار او سراسر عشق به خالق و مخلوق است و بدون تردید عشق،‌ صلح ، ‌دوستی و کرامت انسانی در اشعارش دیده می‌شود.

وی با اشاره به بخشی از شعر حافظ افزود: حافظ در بسیاری از اشعار خود مستقیما به موضوع صلح پرداخته و از منظر قرآن،‌ دین و مذهب به صلح نگاه کرده است. به طوری که کمتر کسی در میان افرادی که حافظ را دین دار می‌دانند نسبت به این دیدگاه حافظ شک و تردید دارند.

هاشمی بااشاره به شعر حافظ با عنوان آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت و با دشمنان مدارا، تصریح کرد: اگر ما همین بیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم بسیاری از منازعات و کشمکش ها وجود نخواهد داشت. اشعار حافظ مملو از تربیت انسانی است.

ترسیم چهره ای حقیقی از دین جزء رسالت های دانشگاه آزاد اسلامی است

وی با اشاره به فعالیت های گروه های افراطی و تندرو نظیر داعش به اسم اسلام خاطرنشان کرد: کسانی که به اسم اسلام جریان ترویج دین و حکومت اسلامی را به شیوه های نادرست و خشونت طلبانه به راه انداخته و تصویر زشت از اسلام ارائه می‌دهند کسانی هستند که ما باید در مقابلشان ایستاده و چهره ای حقیقی از دین ارائه کنیم موضوعی که ما آن را جز رسالت های دانشگاه ازاد اسلامی نیز می دانیم.

هاشمی افزود: وظیفه ما مبارزه با این زشتی ها و معرفی چهره پاک و زیبای دین است و بهترین مکان برای این کار دانشگاه است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به پیشنهاد گفت و گوی تمدن ها از سوی رییس جمهور اسبق و ارائه طرح جهان عاری از خشونت توسط رییس جمهوری ایران در سازمان ملل اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویانی چند بعدی داشته باشیم تا علاوه بر سرآمدی در مسائل علمی در ارزش های اسلامی و مهارت های دیگر نیز که مورد تائید تمام جوامع است مهارت کسب کنند.

وی با اشاره به حملات ناجوانمردانه برخی به دولت تدبیر و امید گفت: این دولت منادی صلح است و با این کار از هویت و عزت مردم دفاع می کند.

هاشمی با اشاره به پیام بان کی مون به مناسبت روز جهانی صلح اظهار کرد: خطاب دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری صلح پایدار در جهان به جوانان است و ما نیز تلاش می کنیم تا یک میلیون و 700 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی را طوری تربیت کنیم تا در راه صلح قدم بردارند.

20101

کد خبر: 501393

وب گردی

وب گردی