معصومه ابتکار: فیلم مستند باعث آگاهی مردم و مسئولان می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست پس از تماشای مستند «مادر کشی» در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، اظهار داشت که ساخت فیلم مستند باعث آگاهی‌بخشی مسئولان می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شب گذشته به تماشای مستند «مادرکشی» با موضوع بحران آب به تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی کمیل سوهانی نشست.

این مدیر پس از تماشای فیلم، درباره‌ی موضوع مطرح شده و کیفیت آنچه روی پرده رفت اظهار کرد: من از نزدیک نه تنها با این موضوع، بلکه با مواردی دیگر از مشکلات محیط زیستی آشنا هستم. حرف برای گفتن زیاد است که یکی از آنها یعنی بحران کاهش آب و گسترش بیابان‌ها در کشور به خوبی در فیلم مطرح شد، ولی نباید از این منظر ببینیم که الزاماً سدسازی در ذاتِ کاری منفی است، بلکه اگر همراه با ارزیابی زیست محیطی انجام شود قطعاً سودمند خواهد بود.

وی همچنین به تاثیر جاده‌ها و نیروگاه‌ها اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان در برابر این میزان آسیب محیط‌زیستی ایستادگی کرد، توضیح داد: جلوی اشتباه را هر جا بگیریم، مفید است و خوشبختانه دولت یازدهم به ویژه وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی برنامه جدی در این زمینه دارند. سازمان محیط زیست در بحث بازنگری بسیاری از طرح‌ها ورود کرده، اما در بعضی موارد وقتی سازه‌ای ایجاد شد و تخریب بوجود آمد، دیگر کار چندانی نمی‌توان انجام داد.

ابتکار که برای تماشای مستند «مادر کشی» به سالن 3 سینما فلسطین آمده بود، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از فیلم‌های مستند به بحث "محیط زیست" اختصاص دارد و قطعاً این آثار در زمینه‌ی آگاهی‌بخشی عمومی و همچنین به مسئولان کمک بسیاری خواهد کرد.

- گفتنی است: نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تا روز 28 آذرماه 1394‌، از ساعت 9:30 صبح تا 23 شب، در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقمندان سینمای مستند خواهد بود. حضور در این جشنواره برای عموم آزاد و رایگان است.

502502

کد خبر: 564785

وب گردی

وب گردی