دروس حوزه‌های علوم اسلامی دانشجویی تخصصی می شود

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از ارتقاء نظام آموزشی حوزه های علوم اسلامی در سال جاری خبر داد و گفت: دروس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تخصصی می شود .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی گفت: یکی از برنامه‌های حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان در سال جاری را ارتقاء نظام آموزشی حوزه اعلام کرد.

نظام جدید آموزشی و تربیتی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

او گفت: امسال قصد داریم یک نظام جدید آموزشی و تربیتی را به تصویب برسانیم، اکنون برنامه آن تدوین شده و آماده است، در صورت تصویب هیات امناء از مهر ماه سال جاری اجرایی می شود.

کاهش واحدهای حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: براساس این نظام جدید، دروس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مقداری مختصرتر شده و از ۶۰ واحد به ۴۰ واحد کاهش یافته و از طرف دیگر دوره تخصصی اضافه می شود. این برنامه در صورتی که در هیات امنا تصویب شود از ترم مهر ماه اجرایی می شود.

او گفت: براساس این نظام آموزشی، برخی دروس تخصصی شده و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دوره عمومی متناسب با رشته‌هایی که دارند وارد دوره تخصصی می شوند بر همین اساس دروس عمومی کاهش می یابد.

جذب بیش از ۵ هزار دانشجو در حوزه های علوم اسلامی

حجت الاسلام حریزاوی درباره جذب حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان در بهمن ۹۴ نیز گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در بهمن ۹۴ جذب حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان شدند که نسبت به سال قبل آن که ۳ هزار نفر جذب شده بود، عدد قابل توجهی بود.

او گفت: از آنجایی که سیاست حوزه علوم اسلامی جذب فعال است، این افراد از جهت کیفی هم نیروهای های شاخص تری هستند.

20104

کد خبر: 625045

وب گردی

وب گردی