بهزیستی پذیرای زنان معتاد است/مشکلی برای ارائه خدمات به زنان معتاد نداریم

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان هیچ مشکلی برای ارائه خدمات به زنان معتاد در کشور ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به موضوع زنان متجاهر (کارتن خواب) افزود: براساس قانون شهرداری، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت به عنوان متولیان ارائه خدمات به زنان معتاد هستند اما سازمان بهزیستی نیز برای ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری هیچ مشکلی ندارد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در خصوص مددکاران که آمار کل آنها در کشور به دو تا سه هزار نفر می رسد، هیچ مشکلی برای همکاری با سازمان های یادشده و ارائه خدمات به معتادان به ویژه زنان معتاد نداریم.
او اضافه کرد: اکنون در مرکز شهید محلاتی 34 بانوی معتاد بهبود یافته با فرزندانشان هستند همچنین پارسال 100 کودک با داشتن پدر و مادر دارای اعتیاد، به مراکز شبه خانواده بهزیستی تحویل داده شد.
مسعودی فرید با بیان اینکه سازمان بهزیستی پذیرای زنان معتاد است، ادامه داد: مصوبه مجلس شورای اسلامی که 30 میلیار ریال از اعتبارات حوزه زنان به این سازمان بوده است، نیز برای زنان آسیب پذیر هزینه خواهد شد که امیدواریم گامی موثر در جهت کاهش مشکلات این زنان باشد.
او با بیان اینکه اگرچه برای نگهداری زنان کارتن خواب در مراکز پرجمعیت نیستیم گفت: می بایست این گونه زنان برای بهتر رسیدگی شدن به وضعیت شان در گروه های کوچک نگهداری شوند تا ارائه خدمات با کیفیت بالاتری به این قشر صورت گیرد.

یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور مصرف کننده موادمخدر هستند که 10 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند و از مجموع 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر (کارتن خواب)، تعدادی از آنان نیز زن هستند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات به موقع و رسیدگی بیشتر مسئولان بتوان روز به روز از آمار معتادان زن در جامعه را کاهش داد، چرا که با کاهش آسیب های اجتماعی در میان زنان، از مشکلات خانواده نیز کاسته خواهد شد.
براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور مصرف کننده موادمخدر هستند که 10 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند و از مجموع 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر (کارتن خواب)، تعدادی از آنان نیز زن هستند.


105105

کد خبر: 639881

وب گردی

وب گردی