فراخوان حزب عدالت و توسعه ترکیه برای چاره‌اندیشی

یک عضو حزب عدالت و توسعه از فراخوان حزب عدالت و توسعه ترکیه برای چاره‌اندیشی درباره نحوه واکنش به کودتای ارتش خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم،یک منبع در حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت که حزب عدالت و توسعه در تمامی شهرها و روستاها طی پیامک‌های فوری از اعضای حزب خواسته است فورا در ساختمان های حزبی حضور یافته و نسبت به نوع واکنش به کودتا چاره اندیشی کنند.

یک مامور پلیس ترکیه در آنکارا نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: عصر جمعه به ما دستور آماده باش دادند و دستور آمد تا به سمت ستاد کل نیروهای مسلح عازم شویم.

وی افزود: در مسیر حرکت به سمت ستاد کل نیروهای مسلح بودیم که در میانه راه ارتش مانع حرکت ما شد و ما را برگرداند. بعضی از نیروهای پلیس برگشتند و برخی در آنجا توسط نیروهای ارتش مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس نتوانستند به ساختمان ستاد کل برسند.
رسانه ها از حضور ارتش ترکیه در خیابانهای پایتخت این کشور خبر می دهند.

همچنین گزارش شده است که دو پل توسط پلیس نظامی در استانبول بسته شده است. تانک ها در بزرگراه ها حضور دارند و همچنین چندین فروند جنگنده در اتفاع پایین در آنکارا در حال پرواز هستند.

روزنامه جمهوریت گزارش داد یک بالگرد در نزدیکی دفتر مرکزی آژانس اطلاعاتی ترکیه در آنکارا اقدام به شلیک کرده است.

آسوشیتدپرس در همین حال اعلام کرد بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفته است گروه کوچکی از ارتش در حال کودتا هستند و هزینه اقدامشان را خواهند دید.
نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: کودتای سازمان یافته ترکیه را درنوردیده است. وی با بیان اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند افزود: هیچ چیزی بر کشور تاثیر نخواهد گذاشت.

حزب حاکم عدالت و توسعه در تمامی شهرها و روستاها طی پیامک‌های فوری از اعضای حزب خواسته است فورا در ساختمان های حزبی حضور یافته و نسبت به نوع واکنش به کودتا چاره اندیشی کنند.

بیانیه منتشر شده ارتش ترکیه از شبکه دولتی ترکیه تاکید کرد حکومت رجب طیب اردوغان در نیمه شب 16 جولای 2016 به پایان خود رسید.

300300

کد خبر: 662098

وب گردی

وب گردی