"همه، پسران من" در نیاوران به روی صحنه می رود

نمایش "همه، پسران من" ٦ الی ٢٢ مرداد هر شب در فضای باز فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ،نمایش "همه ،پسران من" به نویسندگی آرتور میلر و ترجمه حسین پرورش،نمایشی است که کارگردانی آن را دانیال شهریاری برعهده دارد.

آرتور میلر این نمایش را از روی یک اتفاق واقعی درسال ١٩٤٧نوشته که این نمایشنامه اولین نمایش نامه بلند این نویسنده آمریکایی است. وی دراین نمایشنامه از مسئولیت های اجتماعی افراد سخن می گوید.

موضوع این نمایش داستان کارخانه داری را بازگو می کند که در جنگ جهانی دوم با فرستادن سر‌سیلندر های معیوب باعث کشته شدن ۲۱ نفر از خلبانان شده است و ....

در بیشتر آثار میلر حس مسئولیت انسان مدرن نسبت به جهان اطرافش دیده میشود. میلر سخن معروفی در این باره دارد: ما همه در کشتار های ویتنام٬ عراق، افغانستان و... مسئولیم. ما سیاست مدارانی را به قدرت می رسانیم٬ به آنها مالیات می دهیم و سکوت می کنیم، پس دستمان به خون همه مظلومینی آلوده است که سیاستمداران ما آنان را به نابودی می کشند.

میلر با نوشتن تعداد زیادی نمایش نامه برای بیش از ۶۰ سال نقش برجسته ای در ادبیات و سینمای آمریکا داشت. وی همچنین در ردیف کسانی چون تنسی ولیامز،برشت،بکت و چخوف در تحول تئاتر مدرن نقش مهمی داشت و مرگ دستفروش او، از نخستین تراژدی های مدرن جهان است. میلر یک بار برنده مدال طلای آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و دوبار برنده جایزه منتقدان نیویورک شد.

بابک جعفریه، حلیمه نوروزی، احمد صفرزاده، مهدیه زندیه، فرزاد آیتی، علی قربانخانی، پروانه شامخی، محمد رضا ذوالفقاری، پونه صمدیان و باراد روحانی بازیگران این نمایش هستند. دراین نمایش بهزاد ترابی دستیار کارگردان ،پونه صمد یان طراحی لباس و محبوبه میرزایی گریم و حسین بنان طراحی پوستر و بروشور را بر عهده دارند.

گفتنی است این نمایش ساعت ٢٠ هرشب به جز روزهای سه شنیه ،برروی صحنه می رود و علاقمندان می توانند از طریق سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام به تهیه بلیط نمایند.

505502

کد خبر: 663641

وب گردی

وب گردی