تشکیل کمیته تخصصی حمایت از نخبگان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

در نشستی که با حضور کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی  ومسئولین مربوطه برگزار شد، مقرر شد کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگانی از باشگاه پژوهشگران جوان و حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از استعدادهای درخشان و نخبگان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه، ضمن خیر مقدم به حضار، بیان کرد: هدف ما، ارتقاء آموزش علوم پزشکی است و اعتقاد به رعایت استانداردها و الزامات داریم و پایبند به این اصول هستیم زیرا خود را پاسخگوی مردم می دانیم.

وی به موفقیت دانشجویان علوم پزشکی در هشتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و کسب جایگاه مناسب در 2.5 درصد برتر کشور در امتحانات جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشجویان رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این آزمون ها بسیار موفق عمل کردند و ما درصدد پشتیبانی از آنها، برای ادامه راه این هستیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان در این نشست به حمایت و پشتیبانی آیت الله هاشمی رفسنجانی از دانشجویان برتر و نخبه اشاره کرد و گفت: باشگاه پژوهشگران جوان از تمامی نخبگان حمایت و پشتیبانی می کند. در این باشگاه علاوه بر حمایت نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، از دانشجویان دانشگاه های دولتی نیز حمایت می شود و 43 درصد اعضاء نخبه این باشگاه از دانشگاه های دولتی هستند.

وی به خاطره ای از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) در سخنانشان در جمعی فرمودند: «ایران را دانشگاه کنید، کاری نکنید که به خارج بروند، کاری کنید که از خارج برای ادامه تحصیل بیایند». باشگاه پژوهشگران نیز در این راستا، به ابعاد مختلفی از جمله: کارآفرینی، ارتباط با صنعت، تولید گرایی، تجاری سازی، ایجاد تسهیلات برای هیات علمی و پزشکان و ... پرداخته است.

دکتر زارع در پایان سخنانش، از حمایت و پشتیبانی از نخبگان رشته های پزشکی با تشکیل کارگروهی تخصصی خبر داد و گفت: این پیشنهاد در کمیسیون دائمی مطرح خواهد شد.

دکتر امیری، رئیس واحد نجف آباد در این نشست، با اشاره به اینکه واحد نجف آباد میزبانی نخستین المپیاد علمی متمرکز دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشته، بیان داشت: با توجه به تجربیاتی که در این المپیاد کسب کردیم، در سال آینده موفقیت ها و مدال های بیشتری در المپیاد علوم پزشکی کشوری کسب خواهیم کرد.

رئیس واحد نجف آباد به نگاه مثبت و تعامل خوب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در کنکور سراسری امسال 120 هزار نفر در رشته های فنی- مهندسی و 450 هزار نفر در رشته های علوم تجربی شرکت کرده اند، باید توجه بیشتری به رشته های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی داشت.

سید حمید جمال الدینی، مشاور توانمندساز و نوآور در نخبگان رئیس بنیاد مل نخبگان و عضو هیات علمی واحد پزشکی تهران در این نشست از سرمایه اجتماعی نخبگان سخن گفت و بیان داشت: اعتماد و مشارکت، دو مولفه سرمایه اجتماعی هستند و نخبگانی که دارای این سرمایه هستند می توانند دارای ضریب نفوذ در سایر دانشجویان باشند.

وی بیان داشت: امیدوارم با تشکیل کمیته تخصصی حمایت از دانشجویان نخبه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد ایجاد سرمایه اجتماعی و ضریب نفوذ آنان در جامعه باشیم.

دکتر مهسا هادیپور جهرمی، رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی در این جلسه، از برگزیدگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی به عنوان افرادی نخبه و الگو در بین همکلاسی ها و دانشجویان دیگر و دارای ضریب نفوذ یاد کرد.

همچنین، دنیا صدری، مدیر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این نشست گزارشی از مراحل راه اندازی و فعالیت های 50 مرکز مهارت بالینی ارائه نمود و گفت: کمیته های تخصصی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) در سال گذشته راه اندازی شد و 50 مرکز EDO در واحدهای مجری علوم پزشکی جهت ارتقاء آموزش آغاز به کار کردند و در حال حاضر فعال هستند.

در پایان این جلسه، از دکتر مهسا هادی پور جهرمی، رئیس اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان علوم پزشکی و خانم تقوی از دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان، بعنوان عوامل اصلی برگزار کننده نخستین المپیاد علمی متمرکز دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و از دکتر دنیا صدری، مدیر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به جهت اقدامات موثر در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی توسط معاون علوم پزشکی و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان تقدیر بعمل آمد.

101
کد خبر: 682663

وب گردی

وب گردی