دکتر میرزاده خبر داد:جذب اساتید تمام وقت وکاهش افراد حق التدریس/ فراخوان جذب اعضای هیات علمی در آبان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ارتقای کیفیت شرط لازم برای بقای یک دانشگاه است، گفت: تنها با توسعه کیفی می توان برند دانشگاه را ارتقا و پررنگ کرد که خوشبختانه امروز دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر گام برداشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت فرار رسیدن ماه محرم و عزای اشرف اولاد عالم، گفت: امیدواریم بتوانیم همواره با مش حسینی با آزادگی و عزت و پاکدامنی زندگی کنیم.

وی برگزاری این جلسات را بیشتر به نفع مدیریت و حوزه ستادی سازمان مرکزی دانست و گفت: با برگزاری از این دست جلسات می توان بازخورد برنامه ها و تصمیمات را از زبان همکاران شنید و در صورت لزوم اصلاحات را انجام داد.

هیچ بخشنامه ای در دانشگاه بدون تایید و نظر اعضای شورای مرآت امضا و ابلاغ نمی شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برگزاری شورای استان ها نمونه واقعی مدیریت مشارکتی و مشورتی بین ستاد و صف در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: راهبرد ما در این مجموعه دانشگاهی استفاده از خرد جمعی، مشورت و تمرکز زدایی است، در همین راستا شورای مرآت در دانشگاه‌آزاد اسلامی تشکیل شده است که اعضای آن در سراسر کشور پراکنده اند و هیچ بخشنامه ای بدون تایید و نظر اعضای این شورا امضا و ابلاغ نمی شود.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 300 رقیب برای این دانشگاه ، گفت: تمام جلساتی که در دانشگاه‌آزاد اسلامی تشکیل می شود در راستای ارتقای کیفیت برای ایجاد دانشگاهی کیفی است و هیچ دانشگاهی بدون توجه به رعایت مقررات و قوانین نمی تواند موفق و کارآمد باشد.

رییس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، گفت: متاسفانه در دو دولت گذشته نه تنها از دانشگاه آزاد حمایتی صورت نگرفت بلکه متوسط رشد دانشجو در این دانشگاه در آن زمان کمتر از 4 درصد بود و این در حالی است که متوسط رشد دانشجو در دانشگاه های غیر انتفاعی در همان وقت بالغ بر 28 درصد بود حتی رشد دانشجو در سال گذشته در مجموعه دانشگاه های دولتی 5/2 برابر دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی با تاکید بر اهتمام بیشتر در جهت توسعه کیفی دانشگاه، گفت: تنها با توسعه کیفی می توان برند دانشگاه را ارتقا و پررنگ کرد که خوشبختانه امروز دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه کیفی گام برداشته است.

دکتر میرزاده همچنین عملکرد واحدهای دانشگاهی استان کرمان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: همکاران ما در دانشگاه‌آزاد اسلامی استان کرمان افرادی دلسوز ، منظم و جدی هستند و این استان در رده های بالای دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

با تبدیل علم به ثروت و توجه به صنعت می توان اثربخشی دانشگاه را افزایش داد

وی با بیان اینکه امروز علاوه بر آموزش باید به حوزه های دیگر نیز توجه کرد، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی اگر بخواهد موفق باشد باید علاوه بر آموزش به پژوهش، فرهنگ، تبدیل علم به ثروت و سایر بخش ها توجه داشته باشد، چراکه با تبدیل علم به ثروت و توجه به صنعت می توان اثربخشی دانشگاه را افزایش داد.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی افزود: بسیاری از واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی در راستای ارتباط با صنعت و کسب درآمدهای خارج از شهریه بسیار موفق عمل کرده اند به طوریکه برخی از واحدها توانسته اند تا 25 درصد از درآمدهای خود را از منابع خارج از شهریه کسب کنند.

تاکید بر جذب اساتید تمام وقت وکاهش حق التدریسی ها

دکتر میرزاده همچنین از کلیه استان ها خواست با توجه به نیازشان در جهت جذب اساتید تمام وقت وکاهش افراد حق التدریس در واحدهای دانشگاهی اقدام کنند.

وی به شرایط مناسب اقلیمی،جغرافیایی و تنوع در استان کرمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان باید از این ظرفیت ها و توانایی های استان حداکثر استفاده را کند و راه هایی برای کسب درآمدهای جدید پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به وجود 19 هکتار زمین متعلق به سازمان مرکزی در کرمان اشاره کرد و موافقت خود را برای مشارکت در ساخت باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان شد.

طه هاشمی: رویکرد اصلی اجلاس 71 دانشگاه‌آزاد اسلامی مباحث فرهنگی اجتماعی است

در ادامه جلسه دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌آزاد اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، گفت: دانشگاه‌آزاد اسلامی استان کرمان یکی از استان های موفق در زمینه طرح های ماندگار فرهنگی است.

وی همچنین در خصوص نقل و انتقالات دانشجویی گفت: از شروط لازم برای نقل و انتقالات نداشتن مشکلات آموزشی شخص متقاضی است، همچنین واحد مقصد موظف است شهریه ثابت و متغیر را دریافت کند.

طه هاشمی از طراحی نرم افزارهایی در راستای کاهش تردد دانشجویان در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی خبر داد و گفت: در همین راستا صدور دانشنامه هایی که پیش از این تا 6 ماه به طول می انجامید به حدود 40 روز کاهش پیدا کرده است که در آینده به 10 روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه آنچه در حوزه فرهنگی، دانشجویی در دانشگاه‌آزاد اسلامی اتفاق افتاده است مرهون توجه مدیریت دانشگاه‌آزاد اسلامی به این حوزه است، گفت: در همین راستا بر اساس مصوبه شورای تخصصی فرهنگی که به تصویب شورای مرآت نیز رسیده است می توان از وقت موظفی اساتید در حوزه فرهنگی استفاده کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌آزاد اسلامی افزود: رعایت انظباط و مقررات در حوزه فرهنگی بسیار جدی است و کلیه فعالیت ها باید در قالب 8 محور ابلاغی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طرح های ماندگار فرهنگی در صدر برنامه های دانشگاه‌آزاد اسلامی قرار دارد، گفت: بر همین اساس رویکرد اصلی اجلاس 71 دانشگاه‌آزاد اسلامی مباحث فرهنگی اجتماعی خواهد بود.

وحیدی: فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در آبان ماه

همچنین در این جلسه دکتر وحیدی رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه معادل سازی موظفی اعضای هیات علمی در راستای تکمیل ساعات موظفی آنان خبر داد و گفت: این بخشنامه در 14 فعالیت در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و ... تنظیم شده است که می تواند حداکثر تا 50 درصد از ساعات موظفی اساتید را پوشش دهد.

وحیدی، افزود: همچنین بخشنامه امکان ادامه تحصیل و بازگشت به تحصیل ترک تحصیل کرده ها (به جز کسانی که اخراج آموزشی و دانشجویی شده اند) نیز ابلاغ شد که بر اساس آن تا پایان ترم جاری امکان ثبت درخواست برای این دسته از دانشجویان فراهم شده است.

رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل آبان ماه خبر داد.

حسین زاده لطفی: تمدید مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت تا ساعت 24 روز جمعه

دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌آزاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی از روسای واحدها در خصوص آزمون EPT، با بیان اینکه کسب نمره زبان در بدو ورود به دوره دکتری الزامی است، گفت: کلیه دانشگاه های داخل و خارج از کشور نمره زبان را برای دانشجویان مقطع دکتری در ابتدای ورود در نظر می گیرند. همچنین نمره آزمون EPT زیر 40 درصد برای آزمون جامع قابل قبول نیست.

وی همچنین گفت: امکان ثبت نام برای رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه‌آزاد اسلامی پس از ثبت نام متقاضیان ترم جاری برای نیمسال دوم فراهم خواهد شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌آزاد اسلامی همچنین از اعلام تکمیل ظرفیت برخی از رشته های کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت تا ساعت 24 روز جمعه تمدید شده است.

حسین زاده افزود: همچنین امکان ویرایش نیز برای کسانی که پیش از این ثبت نام کرده اند در رشته های جدید نیز فراهم شده است.

دادکان: راه اندازی کانون استعدادیابی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر دادکان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از راه اندازی کانون استعدادیابی در 4 واحد دانشگاه‌آزاد اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس دستور دکتر میرزاده مقرر شده تا جایگاه مسولیت ورزش در استان ها تثبیت شود که این امر تا کنون در بسیاری از واحدها صورت گرفته است.

صامت: امکان مشاهده کارنامه دانشجویان مهمان برای واحد مقصد

دکتر صامت مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه از امکان مشاهده کارنامه دانشجویان مهمان در واحد مقصد در سامانه جدید این مرکز خبر داد و گفت: امکان ارسال لیست دروس برای دانشجویان مهمان در سامانه مذکور فراهم شده است.

علیزاده: در نظر گرفتن فوق العاده شغل و حق تخصص و مهارت برای کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی

علیزاده مدیرکل منابع انسانی وسیاست های رفاهی دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: استان کرمان دارای هزار و 178 نیروی انسانی است که دارای 350 نیروی مازاد است که در این میان واحد جیرفت و کرمان بیشترین حجم نیروی مازاد را دارا است.

وی به ابزارهای انگیزشی کارمندان در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت:در نظر گرفتن فوق العاده شغل ، حق تخصص و مهارت برای کارمندان از جمله تسهیلات انگیزشی است.

مصدق: طراحی اپلیکیشن دریافت بخشنامه های دانشگاه آزاد اسلامی

مصدق مدیرکل حقوقی دانشگاه‌آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: سایت دفتر حقوقی دانشگاه‌آزاد اسلامی فعال شده است و تمامی بخشنامه های دانشگاه به صورت به روز در این سایت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن دریافت بخشنامه های دانشگاه نیز طراحی شده است از تدوین شیوه نامه رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی خبر داد.

101

کد خبر: 683691

وب گردی

وب گردی