مشکل نوت ۷ ناشی از شرایط کار غیرانسانی بوده است

در یک فایل پاورپوینت لو رفته که در سال ۲۰۱۲ برای ارائه به مدیران سامسونگ تهیه شده بوده است به شیوه‌های مختلفی اشاره شده که این شرکت با استفاده از آن‌ها می‌تواند از شکل گرفتن اتحادیه‌های کارگری جلوگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) که این فایل را کشف کرده است می‌گوید بین رفتار «غیر انسانی» با کارگران از سوی سامسونگ و انفجارهایی که این شرکت را مجبور به دو بار فراخوانی گوشی گلکسی نوت ۷ کرد ارتباطی مستقیم وجود دارد. در نهایت سامسونگ تولید این گوشی را به کلی متوقف کرد و به احتمال زیاد در آینده دیگر از نام «نوت» استفاده نخواهد کرد.

همان‌طور که گفته شد در فایل کشف شده استراتژی‌هایی توضیح داده شده که مدیران سامسونگ می‌توانند با به کار گرفتن آن‌ها از تشکیل اتحادیه‌های کارگری در شرکت جلوگیری کنند. در این فایل به مدیران سامسونگ گفته شده تا با کارگران همانند دشمن رفتار کنند و راهکارهایی برای تسلط پیدا کردن بر آن‌ها ارائه شده است. به مدیران گفته شده تا رهبران اتحادیه‌ها را مجازات کنند، کارگران مشکل‌ساز را منزی کنند و درگیری‌های داخلی به وجود بیاورند تا به فضایی فاقد اتحادیه برسند.

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری می‌گوید «شرایط کاری غیرانسانی بسیار گسترده است». کارگران سامسونگ بیش از حد کار می‌کنند و حقوق کافی نمی‌گیرند. برخی از آن‌ها ناچار هستند ۱۱ تا ۱۲ ساعت کار کنند و از آزارهای جسمی و زبانی رنج ببرند.

البته تعیین این که آیا این فرهنگ خصمانه میان مدیران و کارگران سامسونگ، آن‌گونه که کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری اعتقاد دارد، مستقیما یه مشکلات مربوط به گلکسی نوت ۷ منجر شده بسیار دشوار است. با این حال مدیران سامسونگ بهتر است یک گام عقب‌نشینی کنند و نگاهی جدی به روابط کاری در این کمپانی بیندازند.

منبع: دیجی کالا

108/108

کد خبر: 686014

وب گردی

وب گردی