مدیر گروه رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان:نقش و اهمیت هنر در رشد کودک

مدیر گروه رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: هنر می تواند در پرورش شخصیت کودکان و ایجاد ابتکار و خلاقیت های درونی آن ها موثر باشد و باعث تقویت روحیه خودکفائی آن ها شود.

به گزارش ایسکانیوز، هما نوزاد درباره جایگاه هنر و اهمیت آن گفت: ابزارهای هنری ، بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است به طوری که می توان گفت هنر شیوه ای از بیان و ادا کردن به صورت زیبا، نافذ و ماندگار است.

وی ادامه داد: هر پیام،دعوت و هر فرهنگی در قالب هنر، شانس نفوذ و گسترش و ماندگاری بیشتری دارد و هنرمند می تواند به عنوان یکی از رساترین زبان انتقال ایده ها و فرهنگ ها شناخته شود. امروزه هنر شامل فعالیت هایی مانند ارتباط تصویری (گرافیک)، نقاشی ، موسیقی ، پیکرسازی ، طراحی و معماری ، شعر ، تئاتر ، سینما و.. است و استفاده از آن ها سبب تلطیف روحیه، ایجاد آرامش درونی، خوش خلقی، رشد متعادل شخصیت، تقویت خلاقیت و ... خواهد شد.

مدیر گروه رشته گرافیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درباره نقش و اهمیت هنر در رشد کودک گفت: نقش و اهمیت هنر را در افراد و در سنین مختلف به گونه های متفاوت می توان شاهد بود به طوری که اهمیت و جایگاه هنر در کودکان مخصوصا در سنین پیش از دبستان کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: اهمیت و نقش هنر می تواند از زوایای گوناگون مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد به طوری که هنر می تواند در پرورش شخصیت کودکان و ایجاد ابتکار و خلاقیت های درونی آن ها موثر باشد و باعث تقویت روحیه خودکفائی آن ها شود، می تواند در پرورش مسائل عاطفی و روانی کودکان تاثیر گذار باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس و استقلال شخصیت آن ها شود. همچنین می تواند در زمینه پرورش مسائل اجتماعی و مشارکت و همزیستی کودکان مفید وافع شود.

700/701

کد خبر: 704489

وب گردی

وب گردی