مسابقات هنرهای تجسمی پرسش مهر 95 در خراسان شمالی برگزار می شود

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بجنورد از برگزاری مسابقات هنرهای تجسمی پرسش مهر 95 به صورت حضوری در کانون های فرهنگی و تربیتی بجنورد در نیمه آذرماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اینا خراسان شمالی علی قلی زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بجنورد اظهار کرد: رئیس جمهور هفدهمین پرسش مهر را در آغاز سال تحصیلی 95 و96 مطرح کرد ، سوالی که برای هفدهمین سال است که توسط عالی ترین مقام اجرایی کشور برای دانش آموزان و معلمین سراسر کشور پیشنهاد شد و بر این اساس مسابقات پرسش مهر در نیمه اول آذرماه در مدارس و نیمه دوم در کانون های فرهنگی و تربیتی استان برگزار می شود.

وی افزود: رئیس جمهور از دانش آموزان و فرهنگیان سوال کرد: از کجا خشونت نشأت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشوری داشته باشیم، دارای رحمت اسلامی و نبوی؟ و چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بجنورد گفت: در طرح پرسش مهر، رئیس جمهور یکی از مهم ترین مسائل کشور را تعلیم و تربیت به عنوان پرسش مهر مطرح می کند و دانش آموزان و فرهنگیان در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری به آن پاسخ می دهند که برای امسال موضوع خشونت در ابعاد فردی ، خانوادگی ، اجتماعی و بین المللی مورد نظر رئیس جمهور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس دانش آموزان غیر از (سه ساله دوره اول ابتدایی) ، فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می توانند پاسخ به این سوالات را در رشته های هنری، ادبی و پژوهشی پاسخ دهند و بهترین آثار از سوی شهرستان، استان و کشور حائز رتبه و تقدیر می شوند.

قلی زاده افزود: در این مسابقات فرهنگیان در 10 رشته مقاله پژوهشی، شعر، داستان نویسی ، وبلاگ نویسی ، گرافیک( تصویر سازی ،پوستر ، عکاسی )، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه(مستند، داستانی، پویا نمایی )و نمایش نامه نویسی شرکت داشته و با این رشته های پژوهشی،ادبی و هنری به پرسش مهر رئیس جمهور پاسخ بدهند.

وی جداکردن مقاطع تحصیلی فرهنگیان و جنسیت را یکی از امتیازات مسابقه پرسش مهر برای فرهنگیان دانست و افزود: فرهنگیان می توانند در دو جنسیت برادران و خواهران در 3 مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و بالاتر در این مسابقات به صورت جداگانه و در 6 گروه شرکت نمایند.

خراسان شمالی با جمعیت 925 هزار نفری بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

کد خبر: 706433

وب گردی

وب گردی