گوگل و اختصاص کمک 4 میلیون دلاری به سازمان های مهاجرتی

در چند روز گذشته فرمان اجرایی ترامپ برای منع ورود مهاجران 7 کشور مسلمان اعتراضات زیادی را در پی داشته است اما امروز گوگل پا را فراتر گذاشته و خبر از اختصاص 4 میلیون دلار کمک های بشردوستانه در پاسخ به دستور ترامپ می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، یک منبع خبری از غول جستجوگر دنیا به وبسایت TechCrunch گفته است که این کمپانی کمک خود را به 4 سازمان اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا(ACLU)، کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHRR)، کمیته بین المللی نجات (IRC) و مرکز منابع مهاجران قانونی (ILRCC) اختصاص خواهد داد.

گفتنی است، کمپانی گوگل در همین رابطه بیان کرد که نیمی از کمک مورد اشاره مستقیماً از جانب شرکت بوده در حالی که نیم دیگر آن از طرف کارمندان تأمین شده است.

همچنین شرکت مذکور اذعان کرده است که از سال 2015 بیش از 16 میلیون دلار به کمک های بشردوستانه خود اختصاص داده که شامل برنامه های آموزشی و دسترسی به اینترنت در کمپ ها بوده است اما کمک امروز آنها بالاترین مبلغی بوده که به یک باره توسط گوگل پرداخت شده.

تاکنون برخی از مدیر عامل های برتر حوزه فناوری به اظهار نظر انتقادی در مورد تصمیم ترامپ پرداخته اند که از این میان می توان به تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساتیا نادلا اشاره کرد.

لازم به ذکر است ساندار پیچای که خود مهاجری از کشور هندوستان است نیز در یادداشتی به کارمندان خود گفت که از «تأثیرات این دستور ناراحت و نگران است.»

بر اساس گزارش منتشر شده در «USA Today» حداقل 187 کارمند گوگل از کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن تحت تأثیر فرمان اجرایی ترامپ قرار گرفته اند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 727212

وب گردی

وب گردی