واکنش نیکی کریمی به اتفاقات پیش آمده در جشنواره فیلم فجر

نیکی کریمی با انتشار مطلبی نسبت به انتخاب کاندیداهای هیات داوران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز، نیکی کریمی در یادداشتی که در انتقاد به آرا داوران منتشر کرد٬ نوشت: سینما" علیرغم ظاهر بیرونی جذابش، در همه سطوح چه بازیگری چه عوامل صحنه بودن و کارگردانی و تهیه کنندگی و سینماداری و بازاریابی و...صنعتی سخت و شغلی پراسترس است ؛ هر چند در دید مردم عزیزمان ، دلنشین است ولی در زندگی واقعی بسیار سخت است. ما باید آمادگی بدنی خویش را حفظ کنیم زیرا بیخوابیهای مدام حین کار داریم ، کتاب بخوانیم که موقع فیلمنامه خواندن و نوشتن حرف حسابی بزنیم ، فیلمهای روز دنیا را به هر قیمتی تماشا بکنیم که از جریان جهانی باز نمانیم ، در شبکه های اجتماعی حواس جمع باشیم مورد هجمه قرار نگیریم ، در مطبوعات و رسانه های رادیویی و تلویزیونی حضوری فعال داشته باشیم که از کارمان دفاع کنیم و به نقدها گوش فرادهیم....
وقتی زن باشی این استرس عحیب تر هم میشود زیرا میخواهی یک جایی صدای زن ایرانی هم باشی که کمتر دیده شده .
همه اینها را نوشتم که بگویم این کار اعصاب آهنین میخواهد و اینجاست که یک جشنواره ملی سینمایی به نوعی یک خسته نباشید ملی به کار همکاران من است نه اینکه خودش مبدل به استرسی جدید بشود.
جشنواره فیلم فجر امسال برای من لحظات خوب و لحظات تلخی به بار داشته است ،. با اشتیاق مهدویان عزیز و گروه خوبش را تماشا کردم ، از بیست و یک روز بعد خردمندان و ساره شیرین لذت بردم ، با موسیقی کارن همایون فر در فیلم خفه گی جان گرفتم ، گریم محسن دارسنج عزیز را تحسین کردم ، با دیدن بازی آقای حامد بهدا د و خانم باران کوثری در سد معبر چشمانم برق زد و فیلمی تاثیرگذار مثل کمدی انسانی را دیدم و خستگیم در رفت ولی عملا هیچ یک از همکارانم چه آنهایی که ذکر کردم چه آنها که از بقیه جماعت سینما این روزها میشنویم شایسته تقدیر یا حداقل کاندیدی بودند ، به چشم نیامدند.
به عنوان یک زن سینماگر ایرانی که 26 سال از زندگیم را در این هنر صرف کرده ام و اندک بضاعتی هم در جشنواره های معتبر جهانی داشته ام و داوری هایی در این سالها در کشورم و دنیا داشته ام ، ضمن احترام به دست اندرکاران جشنواره و البته سلیقه هایشان ، میخواهم گله ای از جنس همکاری کنم که اگر به لطف خدا و همت دسته جمعی همه جماعت سینمای کشور ، مردم اقبالی به هنر ما کرده اند ، شما موجب دلگرمی ما بشوید و مبادا که با انتخابهای نافهمیدنی در جشنواره موجب دلسردی نسل قدیم و بخصوص جدید سینما شوید.
نمیخواهم فعلا از " اذر " و بی مهری هایی که به من و همکاران زحمت کشم در این جشنواره شد حرف بزنم . قلبا به سینماگرانی که درست دیده نشدند و همکارانم ، احترامی عمیق میگذارم که سختی این روزها ، ایشان را دلسرد نکرده است و مطمئنم مردم نیز حرف ما را تصدیق خواهند کرد.
نیکی کریمی
۵۰۱ دریافت کننده: معصومه رضا/ تایید کننده: آرش بشیری

کد خبر: 730888

وب گردی

وب گردی