جدایی ری از تهران معنا ندارد/ باید امکانات بیشتری برای ری در نظر گرفت

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها پنج منطقه شمالی شهر تهران 70 درصد درآمد شهرداری تهران را تأمین می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن پیرهادی رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع جدایی ری از تهران، اظهار داشت: باید حرمت ری را حفظ کنیم و در تصمیم‌گیری‌هایی که انجام می‌دهیم حواسمان به مردم آن جا باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از زمان‌ها موضوع جدایی ری از تهران مطرح می‌شود، افزود: باید به ری رسیدگی بیش از وضع فعلی داشته باشیم ، چراکه ری قبله تهران است و در برخی مسایل میراثی و سابقه سکونت قدمت بالایی نسبت به شهر تهران دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها پنج منطقه شمالی شهر تهران 70 درصد درآمد شهرداری تهران را تأمین می‌کنند، گفت: بدون شک ری جزء مناطق پر درآمد نیست اما باید حواسمان به ری باشد، چراکه مردم تهران هرجا نیاز به گردشگری و معنویت داشتند به ری سفر کرده‌اند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه مردم شهر تهران نسبت به ری تعلق خاطر دارند، گفت: باید امکانات بیشتری برای ری در نظر گرفت، چراکه موضوعات مطرح شده در برخی رسانه ها در مورد ری و همچنین برداشت‌های سیاسی از آن نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: اگر ری با وضع موجود از تهران جدا شود، میزان هزینه‌ای که شهرداری تهران برای منطقه 20 انجام می‌دهد کاهش می‌یابد، چراکه شهرداری تهران همیشه اعلام کرده برای این منطقه هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنیم اما درآمدی که کسب می‌کنیم بسیار کمتر از هزینه انجام شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: لذا جدایی ری از تهران با این فرمول معنا پیدا نمی‌کند، به همین دلیل معتقدم گاهی بازی‌های سیاسی افراد را وارد این قصه می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 738036

وب گردی

وب گردی