164 هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی‌/فرسودگی سیستم‌های گرمایشی مدارس

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به بازسازی و مقاوم سازی 24 درصد کلاسهای درس کشور گفت: بازســازی 68 هزار کلاس درس تخریبی با اعتبار بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال در اولویت وزارت آموزش و پرورش است. بدیهی اســت چنانچه منابع کافی دراختیار قرار گیرد، مقاوم سازی بیش از 96 هزار کلاس درس نیز از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر وزارت آموزش و پرورش است که در مجموع بیش از 164 هزار کلاس درس را شامل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدتقی نظرپور درباره مدارس و کلـاس‌های درس مشمول طرح بازسازی و مقاوم سازی اظهار کرد: پس از تصویب قانون تخریب و بازسازی تاکنون بیش از 48 درصد کلاس‌های تخریبی، بازسازی شده است.

وی افزود: در خصوص مقاوم سازی کلاس‌های نیازمند مقاوم‌سازی نیز در صد عملکرد بالغ بر 24 درصد است، با این حال در اولویت بندی ایمن سازی مدارس با توجه به زلزله خیزی کشور سایر بلایای طبیعی، اولویت اول ایمن سازی مدارس به بازسازی کلاس‌های فرسوده و غیراستاندارد که اصطلاحا تخریبی نامیده می‌شوند، اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه براین اساس بازســازی 68000 کلاس درس تخریبی با اعتبار بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال در اولویت وزارت آموزش و پرورش است گفت: بدیهی اســت چنانچه منابع کافی دراختیار قرار گیرد، مقاوم سازی بیش از 96 هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی نیز از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر وزارت آموزش و پرورش است که در مجموع بیش از 164 هزار کلاس درس را شامل می‌شود.

نظرپور ادامه داد: همچنین لیســت مدارس فاقد سیســتم گرمایشــی اســتاندارد، علیرغم اطلاعات موجود در شناسنامه فنی فضا، از آنجایی که در ســال 1389 یعنی شش سال قبل و با تمرکز بر استحکام مدارس برداشت شده است بنابراین طی مدت فوق سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز دچار فرسودگی شده اســت و این سیستم ها به طور مستمر نیازمند بروز رسانی است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی

کد خبر: 743560

وب گردی

وب گردی