مقیمی: شوراهای اسلامی سرعت‌بخش توسعه کشور هستند

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شوراهای اسلامی در جمهوری اسلامی سرعت‌بخش توسعه و اجرای برنامه‌های مختلف هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در همایش شوراهای استان سمنان افزود: طبق اصل 100 قانون اساسی برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ ازطریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد که‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند و اعضای شوراها باید به این اصل توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: وظیفه شوراها تنها انتخاب شهردار و دهیار نیست و آن ها در سرعت بخشیدن به توسعه کشور، برای رفع تبعیض های موجود و حل مشکلات اجتماعی می توانند بسیار موثر باشند.
وی اضافه کرد: اعضای شوراها باید مسوولیت پذیر، خادم، عدالت محور ، ساده زیست باشند و پاک دستی و نشاط را در جامعه ترویج دهند و به فکر عمران و آبادانی شهر و روستاها باشند، زیرا پیشرفت شهرها و روستاها پیشرفت کشور را به دنبال دارد.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به هدف سند چشم انداز 20 ساله ایران مبنی بر رشد هشت درصدی اقتصادی ، گفت: دولت تدبیر و امید با کمک شوراهای اسلامی شهری و روستایی توانست رشد هشت درصدی اقتصادی را محقق کند.
مقیمی تاکید کرد: طبق سند چشم انداز 20 ساله کشور که در سال 84 به تایید رهبری رسیده است و برای اجرا ابلاغ شده بود، باید برای تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی منطقه، رشد هشت درصدی اقتصادی داشته باشیم که این مهم در دولت تدبیر و امید و با کمک شوراها به دست آمد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های زیادی در این چهار سال انجام داده است و اغلب شاخص های به سمت مثبت شدن هستند و بسیاری از جهت های شاخص ها اصلاح شده است و این اقدام ها با کمک شوراهای اسلامی شهری و روستایی انجام شده است و اگر شوراها کمک نمی کردند، دولت به این موفقیت ها مانند طرح تحول نظام سلامت و بیمه شدن بسیاری از افراد، کاهش هزینه درمان و افزایش مستمری مستمندان دست نمی یافت.
مقیمی اضافه کرد: در دولت گذشته رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود که این به آن معنی بود که 14.8 درصد از مقدار تعیین شده عقب بوده ایم و دولت تدبیر و امید با تمام مشکلات پیش رو توانست رشد هشت درصدی را ایجاد کند.
وی افزود: افرادی که نتوانستند رشد هشت درصدی را رقم بزنند باید پاسخگو باشند و افرادی که رشد اقتصادی کشور را منفی کردند باید بیشتر پاسخگو باشند و باید همه شوراها، دهیاری ها و دیگر دستگاه ها خود را برای اجرای سند چشم انداز ملزم کنند.
مقیمی تصریح کرد: به طور مثال در دولت گذشته دلار 800 تومانی به سه هزار و 600 تومان رسید، اما در دولت تدبیر و امید و در 4 سال گذشته تنها 100 تومان قیمت دلار افزایش یافت و سه هزار و 700 تومان شد و همه به خوبی می دانند که دلار در معاملات خارجی بسیار مهم و تاثیرگذار است.
قائم مقام وزیر کشور همچنین با اشاره به شعار سال ، ادامه داد: تولید و اشتغال با توجه و توسعه صنایع دستی، محصولات کشاورزی و افزایش گردشگری و سرمایه گذاری در بوم گردی رقم می خورد.
در این همایش محمدرضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی استانداری، فرمانداران، اعضا و دست اندرکاران شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این همایش با استفاده از دستگاه ویژه انتخابات الکترونیک، انتخاباتی با موضوع پیشکسوتان استان سمنان به صورت آزمایشی برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات برگزار شد.

302/302

کد خبر: 763051

وب گردی

وب گردی