امکان تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 10 اس وجود ندارد

تغییر مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ اس مایکروسافت و استفاده از موتور جستجوی گوگل در این سیستم‌عامل امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسکانیوز، مایکروسافت به‌تازگی در مراسم اختصاصی خود که در شهر نیویورک برگزار شد، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس را برای رقابت با سیستم‌عامل کروم‌ گوگل معرفی کرده است. این غول نرم‌افزاری اعلام کرد در ویندوز ۱۰ اس فقط امکان نصب اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که در فروشگاه ویندوز استور عرضه شده‌اند و تری میرسون، رئیس بخش ویندوز گفته است که این سیستم‌عامل جدید، امکان اجرای مرورگرهای منتشرشده در ویندوز استور را دارد؛ اگرچه اینکه ویندوز ۱۰ اس امکان اجرای مرورگرهای شخص ثالث را در اختیار کاربرانش قرار داده، اما مایکروسافت برای تغییر مرورگر پیش‌فرض در این سیستم‌عامل، کاربران را محدود می‌کند.

در یک همایش پرسش و پاسخ با موضوع ویندوز ۱۰ اس، شرکت مایکروسافت به این مورد اشاره کرده است که کاربران قادر خواهند بود مرورگرهای دیگری را که در ویندوز استور عرضه‌شده‌اند، دانلود کنند؛ اما مرورگر مایکروسافت اج همچنان به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض باقی خواهد ماند. به‌عنوان مثال اگر بخواهید یک فایل با پسوند htmm. را باز کنید، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس از مرورگر اج برای باز کردن این فایل استفاده خواهد کرد. این یعنی اگر شما روی لینکی از یک اپلیکیشن دیگر کلیک کنیدیا بخواهید لینک موجود در یک ایمیل را باز کنید، ویندوز ۱۰ اس از مرورگر اج بهره خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که آیا گوگل مرورگر کروم را در ویندوز استور منتشر خواهد کرد یا نه؛ ولی با توجه به اینکه مایکروسافت امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض را به کاربران ویندوز ۱۰ اس نمی‌دهد، انتشار کروم در ویندوز استور یک سرمایه‌گذاری بیهوده تلقی خواهد شد.

مایکروسافت حتی در مرورگر اج نیز محدودیت‌هایی اعمال کرده است. موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگرهای اج و اینترنت اکسپلورر در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس قابل تغییر نیست. همان‌طور که انتظار می‌رود، مایکروسافت از بینگ به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر اج استفاده کرده است و به دلیل نامشخصی امکان تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض در این مرورگر توسط کاربران وجود ندارد. روشی که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ اس در پیش گرفته نسبت به قبل تغییر کرده است و باید دید بازخوردهای اولیه‌ی کاربران به این محدودیت‌ها در سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها چه خواهد بود و آیا این کمپانی سیاست‌های کنونی خود را تغییر خواهد داد یا خیر.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 764352

وب گردی

وب گردی