طراحی در فضایی با بافت سنتی یا فرسوده ذهن دانشجویان را برای فعالیت و ورود به بازار کارآماده می کند

یک استاد دانشگاه معتقد است گروه ها و NGO های دانشجویی می تواند یکی از مهم ترین اقدامات اساتید در راستای افزایش انگیزه دانشجویان و هدایت آنان برای احیا و مرمت بافت های سنتی باشد.

به گزارش ایسکانیوز مهندس مریم السادات هاشمی طبا با اشاره به اقداماتی که دانشجویان می توانند در زمینه احیای بناهای تاریخی انجام دهند گفت: من معتقدم دانشجویان در این زمینه می توانند NGO دانشجویی تشکیل دهند زیرا این گروه ها بسیار پر جنب و جوش و فعال و دارای انگیزه بسیاری هستند.

وی ادامه داد: در کنار این گروه ها دانشجویان می توانند از کمک های اساتید خود استفاده کرده همچنین سایر سازمان ها می توانند از فعالیت های این گروه ها حمایت کنند تا شاهد تاثیر گذاری بیشتر فعالیت گروه های دانشجویی در راستای احیای بافت های تاریخی باشیم.

این استاد دانشگاه افزود: در درجه دوم دانشجویان در طرح های پایانی (پایان نامه) می توانند از سایت هایی استفاده کنند که دارای بافت فرسوده باشد و یا در بافت تاریخی که نیازمند احیا است طراحی خود را آغاز کنند در این زمینه شاهد نوآوری های بسیاری از سوی دانشجویان خواهیم بود زیرا دانشجویان برای طراحی در این مناطق لازم است مطالعات خود را از سایت مورد نظر کامل کرده و تئوری هایی لازم را مورد بررسی قرار دهند.

وی اضافه کرد: طراحی در فضایی با بافت سنتی یا فرسوده ذهن دانشجویان را برای فعالیت و ورود به بازار کار در فضای مشابه آماده خواهد کرد . برای مثال می توان در بافت های فرسوده اساتید به دانشجویان طراحی یک نما را محول کنند که این پروژه بسیار چالش برانگیز است و ذهن آن ها بیشتر از یک سایت نوساز و فاقد بافت سنتی درگیر خواهد بود البته باید توجه داشت طراحی در چنین مناطقی نیازمند مطالعات عمیق و دقیق است.

هاشمی طبا تاکید کرد: افرادی که وارد طراحی در فضایی با بافت سنتی و فرسوده می شوند جذابیت خاصی برایشان دارد اساتید نیز ارزش فضاهای تاریخی را به دانشجویان گوشزد کنند تا شاهد افزایش انگیزه دانشجویان در راستای احیای بافت سنتی باشیم البته باید توجه داشت طراحی در چنین فضاهایی دست طراح را می بندد .

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 766188

وب گردی

وب گردی