سهم چهارمحال و بختیاری از زاینده رود سالانه 237 میلیون متر مکعب است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان آورد و برداشت آب رودخانه زاینده‌رود بررسی کارشناسی و علمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم سلیمانی دشتکی 22 تیر ماه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نیرو و کارشناسانی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت نیرو از رودخانه زاینده رود و طرح های همجوار آن در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از رودخانه زاینده رود سالانه 237 میلیون متر مکعب است.


استاندار از نصب 400 کنتور هوشمند به منظور محاسبه دقیق میزان برداشت آب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون 100 دستگاه کنتور هوشمند بر روی رودخانه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری نصب شده و مابقی تا پایان امسال نصب و راه اندازی خواهد شد.


سلیمانی دشتکی گفت: طرح‌های دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی چهارمحال و بختیاری در حوضه زاینده رود باید مدیریت و بهره‌برداری شوند.


وی اظهار کرد: برای باز و بسته شدن دریچه های سد زاینده رود در زمان های مختلف سال باید مسئولان این استان نیز در جریان قرار گیرند. استاندار خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نحوه و میزان اجرای مصوبات شورای‌عالی آب را پیگیری کند.

همچنین استاندار گفت: دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری پذیرش دانشجوی ارشد را در دستور کار خود قرار دهد.


به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی 22 تیر ماه در نشست خود با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و رئیس واحد استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در ارتقای آموزش بایستی برنامه‌ریزی‌هایی دقیق و علمی صورت گیرد.


وی افزود: این دانشگاه بررسی لازم در زمینه نیاز دستگاه‌های مختلف به آموزش را سرلوحه قرار دهد تا بهتر بتوان در برنامه‌ریزی و تقویت این تفاهم‌نامه حرکت کرد.


استاندار با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه با کاهش روبه‌رو شده است، تأکید کرد: این دانشگاه در پذیرش دانشجوی ارشد در سطح استان تلاش کند. به‌منظور ارتقای سطح علمی کارکنان دولت باید از مراکز علمی تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی که مخصوص کارکنان دولت است، استفاده شود.
استاندار خاطرنشان کرد: اگر ارتقای سطحی علمی کارکنان مد نظر قرار داده شود یک گام رو به رشد برداشته شده است.


سلیمانی دشتکی ادامه داد: حدود 42 تا 43 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه در استان فعال است.


وی در خصوص ساختمان اداری و آموزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: با همکاری منابع طبیعی، شهرداری و استانداری اقداماتی در حال انجام است.

کد خبر: 806172

وب گردی

وب گردی