واگذاری جمع‌آوری متکدیان به شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری

معاون بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: وظیفه اصلی و نقش محوری در حوزه متکدیان برعهده شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش ایسکانیوز، جواد نجفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس اصلاحیه آیین‌نامه‌ ساماندهی متکدیان نقش اصلی و محوری در حوزه متکدیان به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تکدی‌گر جرم است باید نیروی انتظامی و شهرداری در این زمینه ورود پیدا کنند و بهزیستی تنها یک دستگاه حمایتی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیشتر این متکدیان از سایر استان‌ها هستند که جمع‌آوری آنها نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

نجفی خاطرنشان کرد: موضوع متکدیان با کودکان خیابانی با هم در نظر گرفته می‌شود که متکدیان در قالب برنامه‌هایی با محوریت شهرداری و نیروی انتظامی باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به شناسایی 110 کودک کار در استان تصریح کرد: در این زمینه 96 پرونده فعال وجود دارد که این افراد شناسایی و مسائل و مشکلات آنها در بازدید از منازلشان بررسی می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح حمایتی بهزستی از کودکان کار در دستور کار قرار گرفته که طبق بررسی‌های انجام شده بیش از 95 درصد از این کودکان دارای خانواده هستند.

نجفی با اشاره به نگهداری از کودکان بدون سرپرست در مراکز بهزیستی استان گفت: یک مرکز شیرخوارگاه دولتی و 5 مرکز خصوصی از کودکان فاقد سرپرست نگهداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح یک وعده غذای گرم امسال در همه روستامهدهای استان اجرا می‌شود، بیان کرد: با توجه به شاخص‌های بهداشتی کودکانی که در روستامهدها از رشد و تغذیه کافی برخوردار نیستند شامل این طرح می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به تسنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به مشکلات اعتباری این طرح در همه روستامهدها اجرایی نشد اما امسال در همه روستامهدها اجرا می‌شود.

901

کد خبر: 806782

وب گردی

وب گردی