باید برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای اسلامی جاذبه ایجاد کنیم/ اختصاص بخش هایی از دانشگاه آزاد اسلامی به جذب دانشجویان غیر ایرانی

برنامه «مجله دانشگاه » با موضوع جذب دانشجوی خارجی و مشارکت فعال در مجامع علمی و فناوری دنیا امشب از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این برنامه گفت: خانواده ها و دانشجویان ترجیح می دهند در جایی درس بخوانند که امنیت داشته باشد و از مسیر آن مطمن باشند.

وی به جذب دانشجویان خارجی از کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید بتوانیم جاذبه هایی را ایجاد و بخش هایی از دانشگاه آزاد اسلامی را با رعایت زبان خارجه و به کارگیری اساتیدی که می توانند به زبان عربی ، انگلیسی ، روسی و ... تعلیم دهند ، به جذب داوطلبان غیر ایرانی اختصاص دهیم.

دکتر ولایتی تاکید کرد: همچنین مشارکت فعال در مجامع علمی، فناوری و فرهنگی از جمله یونسکو و ... کمک می کند تا بدانیم در دنیا چه خبر است و دنیا بداند این دانشگاه چه ظرفیت عظیمی دارد که مشابه آن در جاهای دیگر دنیا نیست و یا کمیاب است.

در ادامه دکتر نوریان دبیر هیات موسس دانشگاه آزاداسلامی گفت: همانطور که نظام جمهوری اسلامی از کشورهای اسلامی ، همسو و سایر کشورهای نیازمند در نقاط مختلف جهان در ابعاد مختلف حمایت کرده و با توجه به توان و کمک خداوند و همتی که مردم ، مدیران و زعمای قم بخرج دادند و امروز دانشگاهی را درست کردند که در بعضی ابعاد از نظر آماری در دنیا سرآمد است ، تکلیف ما این است که این کمک را به کشورهای اطراف و همسو نیز ببریم.

ابراهیمی: فعال کردن دفاتر دانشگاه در 16 کشور دنیا

ابراهیمی مدیر کل بین الملل دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه علم ، دانش و دانشگاه مرزی نمی شناسد، گفت: باید در حوزه های دانشگاهی تا جایی که امکان دارد مرز جغرافیایی را در مباحث علمی از میان برداریم .

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه چه در بحث واحدهای برون مرزی و چه در سامانه هایی که امکان حضور دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی را در مجموعه واحدهای دانشگاهی فراهم می کند پیشگام بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در 16 کشور مصوبه هیات امنای مرکزی را دارد ،اظهار داشت: همچنین برنامه ای را تهیه کرده ایم که بتوان از طریق آن دفاتر دانشگاه آزاد را در سراسر دنیا فعال کرد.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برنامه دانشگاه در طول 5 سال آینده فعال کردن تمام دفاتر در 16 کشور دنیا است، که برنامه آن برای هریک از این کشورها به صورت خاص و ویژه دیده شده است.

203

کد خبر: 819552

وب گردی

وب گردی