دولت در جهت بهبود قدرت خریدمددجویان کمیته امداد تلاش کند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این که عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال بسیار خوب بوده و سالانه ۱۰۰ هزار نفر را خودکفا می‌کند، گفت که کمیته امداد و بهزیستی سیاسی نیستند و با مددجو نمی‌شود سیاسی برخورد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان و پس از گزارش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنانی گفت: با وجود آن که دولت از کاهش تورم به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصادی نام می برد ولی گزارش‌ها از درآمد اقتصادی خانوارها به ویژه اقشار ضعیف حکایت از سیر کاهشی برای سومین سال متوالی دارد.

وی با اشاره به اینکه در آبان سال 94 کاهش تورم رخ داد که اتفاق حقیقی نبود، اظهار داشت: تورم زمانی کاهش می‌یابد که در کشور تولید داشته باشیم.

عزیزی با یادآوری این که وضعیت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی با توجه به افزایش مستمری آنها توسط مجلس در برنامه ششم توسعه، بهبود یافته اما تاثیر زیادی در قدرت خرید آنها نداشته است، گفت: سرانه حمایتی ماهانه برای مددجویان کمیته امداد یا افزایش مستمری آنها که از طریق هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود، 252 هزار تومان است و شایسته است که رئیس‌جمهور و مسئولان مربویه در جهت بهبود قدرت خرید این خانوارها تلاش کنند.

وی ضمن تشکر از دولت به‌خاطر اجرای ماده 72 قانون برنامه ششم در جهت افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خاطرنشان کرد: در این قانون تاکید شده است که حداقل دریافتی 20 درصد باشد که توسط کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود اما سازمان هدفمندی یارانه ها آن را پرداخت می‌کند، که کار غلطی است زیرا که متولی اصلی که بهزیستی و کمیته امداد هستند به وظیفه خود عمل نمی کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال بسیار خوب بوده و سالانه 100 هزار نفر را خودکفا می‌کند، گفت که کمیته امداد و بهزیستی سیاسی نیستند و با مددجو نمی‌شود سیاسی برخورد کرد.

کد خبر: 830917

وب گردی

وب گردی