تهران-ایسکانیوز: فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه و منتشر شد.



علاقه‌مندان به این هنر اصیل می‌توانند با ارسال نمونه‌ اجرای قصه‌گویی خود با موضوع آزاد و محتوای تربیتی، آموزشی و مذهبی تا پایان آبان 93 (21 نوامبر 2014) به دبیرخانه، در این جشنواره شرکت کنند.

بر اساس این فراخوان قصه‌گویان خارجی می‌توانند به دو شیوه قصه‌گویی با ابزار و بدون ابزار، قصه‌های خود را ارایه کنند.

در عین حال این فراخوان با این مقدمه که «برخی قصه‌ها انسان را خواب می‌کند و برخی دیگر بیدار! و افسانه‌ها و اسطوره‌ها ماندگارترین ثروت یک ملت است»، به دنبال درخشش قصه‌گویی و گسترش این هنر ارزنده در عرصه‌ها‌ی بین‌المللی است.

همچنین فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون به زبان‌های خارجی، با رنگ آبی فیروزه‌ای، و حاشیه سنتی نمادین به دنبال معرفی فرهنگ و هنر اصیل ایرانیان به مخاطبان این رویداد بین‌المللی است.

آثار رسیده به دبیرخانه بعد از داوری و انتخاب اولیه، به بخش نهایی راه یافته و از قصه‌گویان بین‌المللی که اجرای قصه و محتوای تربیتی آموزشی قصه‌هایشان توسط هیات داوران انتخاب شود برای حضور در جشنواره دعوت به‌عمل می‌آید.

همچنین بر اساس این فراخوان، تغییر در محتوی، موضوع و یا روش اجرای قصه‌گویی بعد از ارسال فیلم یا متن قصه پذیرفته نیست و توجه به محتوای قصه با نگاه به هدف‌های تعلیمی و تربیتی، شیوه‌ی اجرای مطلوب و جذاب و به روز برای کودکان و نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر: 84638

وب گردی

وب گردی