داستان زنده ماندن کودکی به لطف موسیقی بتهوون منتشر شد

به تازگی کتاب «بام‌نشینان» نوشته کارتین راندل با ترجمه نیلوفر نیکزاد از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، انتشارات پیدایش کتاب ویژه نوجوانان با عنوان «بام‌نشینان» نوشته کارتین راندل با ترجمه نیلوفر نیکزاد منتشر کرد.

داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «نوزادی توی یک جعبه ویولن سل، وسط کانال پیدا شد. او تنها موجود زنده‌ای بود که در کیلومترها آب دیده می‌شد. تنها چیزی که به چشم می‌خورد یک نوزاد بود و تعدادی میز و صندلی و اسباب‌ و نوک دماغه‌ای یک کشتی که داشت توی اقیانوس ناپدید می‌شد.

صدای موسیقی در محوطه‌ کشتی پیچیده بود. موسیقی چنان بلند و دلنشین بود که هیچ‌‌کس متوجه نشد آب دارد از زیر فرش‌ها بیرون می‌زند. حتی بعد از اینکه صدای جیغ و فریاد وحشت‌زده‌ مسافرها بلند شد، نواختن ویولن‌ها همچنان ادامه داشت. بعضی از جیغ‌ها درست با نت دوی بالای سازها هماهنگ شده بودند.

این بچه‌ به لطف گرمای موسیقی یک سمفونی از بتهوون، صحیح و سالم وسط کانال پیدا شد. او کیلومترها از محل حادثه دور شده بود و آخرین نفری بود که نجات پیدا کرد. کسی که او داخل قایق نجات کشید یکی از مسافرهای همان کشتی بود. او یک‌جورهایی محقق بود و این تخصص محقق‌هاست که به همه‌چیز خوب توجه می‌کنند. او متوجه شد که این نوزاد، دختربچه‌ای است با موهایی روشن مثل رعد و برق آسمان و لبخندی معصومانه شبیه آدم‌های خجالتی.»

کاترین راندل متولد 1987 در آفریقا و سپس اروپا بزرگ شد. او در سال 2008 در آکسفورد انگلستان به‌عنوان یک نویسنده درخشید و دو شاهکار خود به نام‌های بام‌نشینان و طوفان‌های چرخنده را خلق کرد. راندل در حال حاضر مشغول گذراندن دوره‌ دکترای نویسندگی در رمان بزرگسال است.

انتشارات پیدایش، کتاب «بام‌نشینان» را در قالب 326 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 220 هزار ریال منتشر کرده است.

502

کد خبر: 846910

وب گردی

وب گردی