کشف گورهای دسته جمعی در پایگاه آمریکایی در کرکوک

مقامات عراقی روز شنبه به خبرنگاران گفتند که گورهای دسته جمعی شامل اجساد غیرنظامیان اعدام شده توسط داعش در استان کورکوک، پیدا شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، این گورهای دسته جمعی که در حدود 3 کیلومتری شمال شهر حویجه کشف شد. راکان سعید فرماندار کرکوک، گفت که این منطقه تا سال 2011 یک پایگاه آمریکایی بوده است.

وی افزود: گورهای دسته جمعی در پایگاه "البکاره" در نزدیکی شهر حویجه کشف شد که داعش از آن به عنوان مرکزی برای اجرای اعدام‌ها استفاده کرده است.

او در ادامه گفت: "ما در اینجا ایستاده ایم، جایی که حداقل 400 غیرنظامی کشته شده اند، آن ها به صورت وحشیانه ای توسط داعش اعدام شده اند."

سرهنگ مرتضی عباس از تیپ 60 در ارتش عراق گفت: شاهدان عینی محل این گور دسته جمعی را به ما نشان دادند.

سعد عباس النعیمی که در آن منطقه چوپانی می کند به سی ان ان گفت که وی اعضای داعش را دیده که وسایل نقلیه بارگیری شده توسط غیرنظامیان را به این محل منتقل کردند و آن ها را دفن نمودند. وی گفت که پنج گورۀ دسته جمعی در این منطقه وجود دارد.

روز شنبه (۲۰ آبان - ۱۱ نوامبر) نیروهای ارتش عراق اعلام کردند که تاکنون ده‌ها گور دسته‌جمعی در مناطقی که پیش‌تر تحت کنترل داعش بود کشف کرده‌اند.

سال گذشته، خبرگزاری آسوشیتدپرس در سرشماری که از این گورها انجام داده بود توانست ۷۲ گور دسته‌جمعی را شناسایی کند که گمان می‌رود در آنها بین ۵۲۰۰ تا ۱۵ هزار جسد جای داده شده باشد.

کد خبر: 869233

وب گردی

وب گردی