باید شادی را دوباره به کودکان و دانش‌آموزان زلزله‌زده بازگرداند

قائم مقام بنیادکودک به مناسبت روز جهانی کودک در مورد کودکان این مرزوبوم گفت: فرهنگ و آینده هر کشوری وابسته به کودکان و دانش‌آموزان آن کشور است و به نوع شکل‌گیری و پرورش دادن آنها بستگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز "حرمت ناظری" با تاکید بر پرورش شایسته امروز دانش‌آموزان و کودکان افزود: جامعه‌ آینده منوط است به آنچه امروز برای کودکان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و می‌پرورانیم. بی‌تردید اگر همه ما مسئولیت خود را به شایستگی در مواجهه با دانش‌آموزان ادا کنیم آینده هم خوب خواهد بود.
وی افزود: اساسا سرمایه‌گذاری هر جامعه‌ای چنانچه بر روی کودکان و دانش‌آموزان آن جامعه شکل نگیرد پیش از حصول نتیجه، آنچه رخ خواهد داد قابل پیش‌بینی است.
قائم مقام بنیادکودک با تاکید بر رسالت بنیادکودک گفت: بنیادکودک در تلاش است تا در حد توان و تا جایی که رسالت این مؤسسه اجازه می دهد؛ برای گروهی از دانش‌آموزان بااستعداد و کم‌برخوردار شرایط نسبتاً مطلوبی را فراهم آورد تا امروز تحصیل کردن و آموزش دیدن آنها با هدف دستیابی به فردای بهتر جامعه، فراهم شود.
"ناظری" در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در استان‌های غرب کشور گفت: شاد بودن هم درست همانند تحصیل، حق کودکان و دانش‌آموزان است و گاهی به‌وجود آمدن برخی بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی این حق را از آنها می‌ستاند.
قائم مقام بنیادکودک افزود: بنیادکودک در نظر دارد شادی را دوباره به کودکان و دانش‌آموزان زلزله‌زده استان‌های غرب کشور بازگرداند. از این رو با توجه به تخریب 44 مدرسه در منطقه و نیاز به جایگزینی 250 کانکس برای برپایی دوبارۀ مدرسه‌ها، در تلاش است با تهیۀ این کانکس‌ها، کوله پشتی و اسباب‌بازی برای سنین مختلف دانش‌آموزان دوباره شادی و نشاط را در کنار تحصیل به جریان اندازد تا شاید بتوان این‌گونه امید به زندگی را در منطقه آسیب‌دیده در بین آنها زنده کرد.‌
گفتنی است، سازمان ملل متحد، 20 نوامبر (۲۹ آبان) را روز جهانی کودک اعلام کرده‌است. مجمع عمومی سازمان ملل در چنین روزی در سال ۱۹۵۹ اعلامیه حقوق کودک و در سال ۱۹۸۹ نیز کنوانسیون حقوق کودک را تصویب کرد.

700

کد خبر: 873242

وب گردی

وب گردی