نقوی حسینی: استراتژی جدید آمریکا  "طراحی صدام دیگر در منطقه" است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مثبت توانسته در مقابل تروریسم و عوامل بحران زا ایستادگی کندو جلوی ناامن سازی در منطقه را بگیرد، گفت:آمریکایی ها در صددند تا صدام دیگری در منطقه طراحی و ظهور کند و یک جنگ تحمیلی دیگری بوجود بیاید.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به سخنان وقیحانه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی، عنوان کرد: رژیم سعودی‌ اصلی‌ترین حامی تروریست‌های داعش در منطقه است و ما تفاوتی بین سعودی‌ها و داعش قائل نیستیم و امروز درک می‌کنیم که چرا سعودی‌ها این‌قدر آشفته هستند و به هر بهانه ای به دنبال آن هستند تا بر مقوله ایران هراسی دامن بزنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مثبت توانسته در مقابل تروریسم و عوامل بحران زا ایستادگی کند و جلوی ناامن سازی در منطقه را بگیرد و این شرایط برای آمریکایی ها ،صهیونیست ها و عربستان با انگیزه های مختلف قابل تحمل نیست لذا آمریکایی ها در صددند تا صدام دیگری در منطقه طراحی و ظهور کند و یک جنگ تحمیلی دیگری بوجود بیاید.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با تاکید بر اینکه ایران همیشه بر بهبود مناسبات با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید داشته است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی اگر جایی هم ورود پیدا کرده برای مقابله با عوامل نا امن سازی و تروریسم است و به هیچ وجه تنش در منطقه را نه به صلاح کشور میداند نه به صلاح منطقه.

وی تصریح کرد: امروز ما در توان دفاعی به اندازه ای اقتدار داریم که هر نوع تهدیدی را دندان شکنانه پاسخ میدهیم ضمن آنکه برخی از این کشورها اصلا در سطحی نیستند که جمهوری اسلامی را تهدید کنند چرا که خود آنها بر توانمندی ما کاملا واقف هستند از سویی دیگر ما هیچگاه در ذهن ها به رژیم تروریستی و داعشی سعودی اجازه تصور مقابله با ایران نخواهیم داد و هرگونه اقدامی را در نطفه خفه می‌کنیم؛ رژیم سعودی به‌دلیل کشتار مردم یمن جنایتکار جنگی است و یک جنایت‌کار نمی‌تواند بیشتر از آنچه هست، اظهار نظر کند.

نقوی حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه قطعا پاسخ هر تجاوزی را با اقتدار خواهیم داد افزود: توانمندی جمهوری اسلامی ایران در مبحث دفاعی کاملا بومی و ملی است اما باید بر این امر تاکید کنم که استراتژی ما کاملا دفاعی است و ما به هیچ کشوری حمله و تجاوز نکرده و نخواهیم کرد اما برای مقابله با هر تجاوزی مصمم هستیم.

وی در پایان خطاب به دستگاه دیپلماسی ایران اظهار کرد: وزارت امور خارجه ایران موظف است تا در عرصه بین المللی مانور قدرت دهد و از عزت و عظمت ایران دفاع و موضع گیری قاطع و شفافی را در تمامی زمینه های موجود اتخاذ و بیان کند.

301

کد خبر: 874181

وب گردی

وب گردی