هر مسلمان یک سهم برای توسعه علم و فناوری

بنیاد جامع مصطفی (ص) در پی احیای 14 قرن افتخار علمی جهان اسلام قصد دارد شبکه دانشمند و اصحاب علم و فناوری را در سطح بین الملل توسعه داده و زمینه همکاری های علمی و تعاملات فناوری را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،دومین همایش جایزه مصطفی امروز در تالار وحدت با حضور شخصیت های علمی و سیاسی کشور دکتر صالحی،دکتر مرندی و دکتر سورنا ستاری ،معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ،دکتر حسن ظهور رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) و مهمانان خارجی برگزار شد.

اولین دوره این جشنواره در سال 2015 برگزار شده بود این جشنواره با تلاشی بشردوستانه از دست آورد های دانشمندان برجسته در حوزه های علم و فناوری در سال 2016 توسط وزرای کشور های اسلامی در پانزدهمین نشست مجمع عمومی کامستک مورد تجلیل قرار گرفت و توسعه علم و فناوری را رسالت خود قرار داد.

بنیاد جامع مصطفی در پی احیای 14 قرن افتخار علمی جهان اسلام قصد دارد شبکه دانشمند و اصحاب علم و فناوری را در سطح بین الملل توسعه داده و زمینه همکاری های علمی و تعاملات فناوری را ایجاد کند.

بستر سازی و توجه به ریشه های خلاقیت و نوآوری که در اذهان دانش آموزان می درخشد وشکوفه می زند در قالب مسابقه دانش آموزی نور که سالانه به گرامیداشت یکی از برجسته گان صاحب نام حوزه های علم و فناوری در تاریخ کهن و یا تمدن نوین اسلامی نامگذاری می شود مسیری است تا تفکر حل مساله از مجرای ارائه راهکار های علمی به منظور ایده کاوی برای ارائه پاسخ به نیاز های منطقه ای و بین المللی در قالب برنامه "گینس" در سطح دانشگاهی دنبال شود.شبکه دانشمندان و اساتید با ابتکار برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری از دوره نخست اعطای جایزه مصطفی (ص) آغاز شد و دومین دوره از این سلسله نشست ها در دانشگاه یو پی ام در کشور مالزی با حضور اساتید برجسته در قالب شبکه مجازی از دانشمندان جهان اسلام در طول سال پایه ریزی گشت.

بنیاد مصطفی(ص) با بهره گیری از سنت حسنه وقف به منظور تامین منابع مالی فعالیت های خود در توسعه علم و فناوری ،خیرین نیک اندیش را در قالب جامع خادم المصطفی گرد هم آورده تا در راستای ارتقای سطح رفاه بشر از طریق توسعه علم وفناوری منطبق بر ارزش های انسانی اقدام کرده و با پایه گذاری شبکه دانشمندان جهان اسلام تولید علم را به سبب هم افزایی و تشریک مساعی اصحاب علم دنبال کنند که آرامش را برای هر قوم و نژادی در بر داشته و زمینه ارتقای سطح رفاه ،امنیت و سلامت جامعه جهانی را سبب شود.

این جامعه با شعار "هر مسلمان یک سهم برای توسعه علم و فناوری "بر همبستگی پیشگامان وقف علم و فناوری و حمایت از توسعه دانش تکیه کرده و برای حل مشکلات جامعه همت گماشته است.

در این مراسم مهندس مهدی صفاری نیا دبیرشورای سیاستگذاری این جشنواره گفت:نامزدهای دریافت این جایزه ها مانند اغلب جوایز علمی و فناوری بین المللی باید از سوی دانشمندان برجسته یا نهاد های علمی بین المللی که از شهرت اعتبار بالایی برخوردارند به دبیرخانه جایزه معرفی شوندو با عنایت به فرآیند داوری آثار نامزد هادر گروه های داوری مقدماتی مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت بررسی دقیق آثار دریافتی بر اساس شاخص های مصوب گروه های علمی را مصمم ساخت تا ضمن ارزیابی دقیق علمی از احراز تمامی شاخص های مصوب اطمینان حاصل کنند

وی ادامه داد:این شاخص ها به صورت کلی در ارتباط با 3 مشخصه تدوین و متمرکز شده است 1- تایید برجستگی علمی و داشتن حسن شهرت علمی و عمومی نامزد جایزه 2-داشتن یک اثر ویژه با نوع آوری و بدیع بودن در توسعه مرزهای دانش 3- احراز نفوذ موثر و تاثیرگذاری آن در ارتقای رفاه عمومی و کمک به انسانیت در سطح منطقه و جهان.

وی در پایان گفت: سر انجام در شورای سیاست گذاری مرداد 1396 دو نامزد برای اعطای جایزه مصطفی (ص) انتخاب شدند یک دانشمند از حوزه علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و دانشمند دیگر از همه حوزه های علم و فناوری برگزیده شدند.

آقای پروفسور EROL GELENBE از ترکیه به دلیل ارائه مدل و روش هایی برای ارزیابی و بهبود عملکرد شبکه های کامپیوتری در جهان بنام شبکه های و آقای پروفسور امین شکراللهی به دلیل ابداع یکی از پیشرفته ترین کد های تصحیح خطای مخابراتی بنام" کدرپتور" امروز در این آئین شکوهمند از این دو دانشمند به عنوان برندگان جایزه مصطفی تقدیر قرار خواهند گرفت.

خبرنگار:اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 879606

وب گردی

وب گردی