1249 معلم پیش دبستانی لرستان در انتظار استخدام  مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: 1249 معلم پیش دبستانی استان در انتظار استخدام هستند.

به گزارش ایسکانیوز،خدانظر دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره مشکلات رابطین نهضت سوادآموزی افزود: این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته و هم اکنون 5400 نفر رابطین نهضت سوادآموزی در استان داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 946 معلم حق تدریس سر کلاس‌ها مشغول به فعالیت‌ هستند و 1249 معلم پیش دبستانی داریم که پشت خط استخدام هستند و در مجموع 188 رأی دیوان برای آنها صادر شده است، گفت: قانونی که در مجلس بررسی می‌شود صرفاً برای حق‌التدریسی‌ها و پیش‌دبستانی‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه حل مشکل معلمان حق‌التدریسی کار خوبی است چون امنیت شغلی پیدا می‌کنند، بیان کرد: چنانچه معلمی امنیت شغلی نداشته باشد نمی‌تواند معلم خوبی باشد و با وجود این دغدغه‌های ذهنی، نباید درب ورود به آموزش و پرورش را جوری باز کنیم که هر کسی وارد این نوع کار شود.

دریکوند یادآور شد: سن، مدرک و نیاز آموزش و پرورش و توانایی فرد در جذب نیرو برایمان ملاک است تا با افت آموزش مواجه نشویم. در حال حاضر بیش از 98 درصد از رابطین نهضت خانم هستند. باید نیازهای مناطق استان دیده شود و آموزش و پرورش براساس نیاز از این افراد استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: امسال در بروجرد، الیگودرز، ازنا و دورود این نیاز برآورده شد و این نحوه جذب نیرو در نهضت براساس طرحی تحت عنوان فرد به فرد است که تاکنون 13هزار نفر جذب شدند و پیش‌بینی می‌شود به 20 هزار نفر سوادآموز برسند.

902/900

کد خبر: 880081

وب گردی

وب گردی