ورود به بازار سرمایه سیاست سازمان تامین اجتماعی برای خروج از بنگاه داری/ در صنایع دانش بنیان از ظرفیت استارتاپ ها استفاده می کنیم

نشست خبری مشترک مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل شرکت شستا در خصوص سیاست های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و برنامه های شرکت شستا برای خروج از بنگاه داری و... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بعد از سخنان رئیس جمهور در جلسه ارائه لایحه بودجه سال آینده کل کشور به مجلس شورای اسلامی، مبنی بر اینکه صندوق های بازنشستگی، تامین اجتماعی و بانک ها باید دست از بنگاه داری بردارند، نشست خبری مشترک نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و لطفی مدیرعامل شرکت شستا در خصوص سیاست های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و برنامه های شرکت شستا برای خروج از بنگاه داری و... در ساختمان مرکزی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برگزار شد.

او ادامه داد: تا سال 1391 و بعد از تصویب اصل 44 توسط مجلس این موضوع متوقف شد.
نوربخش افزود: سازمان تامین اجتماعی با اصلاح ساختار سعی کرد این بنگاه ها که سودده و زیان ده بودند، تغییر رویه دهند و به وضع بهتری تبدیل وضعیت دهند.

اکثر بنگاه ها به دلیل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از سال 1367 به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده و آن ها انتخاب ما نبوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد بیمه ای سازمان تامین اجتماعی مهم ترین بخش کارکرد سازمان است، افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین شریک کسب و کار کشور است و می تواند باعث ایجاد امنیت اجتماعی و حتی ملی شود؛ به عنوان مثال حق بیمه یک میلیون و 400 هزار نفر بدون پرداخت توسط کارفرما توسط سازمان تامین اجتماعی ماهیانه 220 میلیارد تومان هزینه می شود.

لطفی مدیرعامل شستا نیز در ادامه نشست با خبرنگاران گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با مسئولیت صیانت از حقوق کارگران، حدود 80 هزار میلیارد تومان دارای سرمایه است که در 9 حوزه کسب و کار و چند رشته ای مثل دارو، سیمان، حمل و نقل جاده ای و دریایی و... فعالیت دارد.

او افزود: سیاست خروج از بنگاه هایی که در برنامه راهبردی ما نیستند در دستور کار قرار دارد و در همین راستا 140 شرکت را شناسایی کرده ایم که طی 2 سال آینده از این شرکت ها خارج خواهیم شد.

مدیرعامل شستا ادامه داد: با توجه به مطالعات جدی که در حوزه برنامه های راهبردی اتفاق افتاد، سعی بر این است که 9 هلدینگ به 5 هلدینگ تجمیع شود.

او افزود: در حوزه سرمایه گذاری های خارجی و به لطف برجام 50 تفاهم نامه امضا کردیم که امیدواریم با کنار گذاشتن بدعهدی طرف مقابل در برجام بتوانیم آن ها را نیز عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شستا در خصوص مشارکت در صنایع دانش بنیان اظهار داشت: در نشست مشترکی که با معاونت ریاست جمهوری در خصوص صنایع دانش بنیان داشتیم، مطرح شد که با استفاده از معافیت ها، پردیس 2 را ایجاد کنیم تا بتوان از گروه های فعال در استارتاپ ها استفاده شود.

مدیرعامل شستا در پایان گفت: ما در بانک اطلاعاتی خود حدود 20 نفر را شناسایی کرده ایم که بدون تخصص و با استفاده از باند بازی در گذشته وارد شستا شده اند که به زودی با آن ها خداحافظی خواهیم کرد و همانطور که آقای نوربخش گفت شستا بیت المال نیست و حق الناس است.

402

کد خبر: 883952

وب گردی

وب گردی