فردا 26 آذر ماه، پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشورگفت: مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در ساعت 24 فردا یکشنبه 26 آذر ماه 96 پایان می‌پذیرد.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز گفت: همان طور که قبلا نیز اعلام شده است آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در 6 گروه آموزشی و 140 کد رشته امتحانی در روزهای پنجشنبه 6 و جمعه 7 اردیبهشت ماه 97 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی افزود:بنابراین به کلیه داوطلبان علاقمند به شرکت در این آزمون که تاکنون برای ثبت نام اقدام ننمودند اکیداً توصیه می‌شود که در این مهلت باقی مانده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه‌های منتشره این سازمان در صورت واجد شرایط بودن حداکثر تا ساعت 24 فردا یکشنبه 26 آذر ماه 96 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

توکلی خاطر نشان کرد: همان طور که قبلا نیز اعلام شده است آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در 6 گروه آموزشی و 140 کد رشته امتحانی در روزهای پنجشنبه 6 و جمعه 7 اردیبهشت ماه 97 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اولین مرحله 23 المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز براساس شواهد و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سال 97 برگزار می‌گردد و تا ساعت 8 صبح امروز شنبه 25 آذر ماه تعداد 420هزار و 877 داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 ثبت نام نمودند.

توکلی تصریح کرد:ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در 6 گروه آموزشی و 140 کد رشته امتحانی و همچنین بیست و سومین دوره المپیاد دانشجویی کشور که از روز پنج‌شنبه 16 آذرماه 96 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده ساعت 24 فردا یکشنبه 26 آذرماه 96 پایان می‌پذیرد و کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در این آزمون ضرورت دارد واجد شرایط عمومی و اختصاصی دفترچه راهنمای ثبت نام باشند.

وی در ادامه گفت: ثبت نام و آزمون تعدادی از کد رشته‌ های امتحانی وابسته به دستگاه‌های اجرایی خاص همانند سنوات گذشته با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد که فهرست و شرایط اختصاصی کد رشته آزمون‌های مربوط در دفترچه راهنمای آزمون مشخص گردیده است و با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد لذا داوطلبان ضرورت دارد به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 360 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام یک کد رشته آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

توکلی اظهار کرد: نظر به اینکه در مراحل مختلف این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود لذا داوطلبانی که تمایل به پیامک کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت 5هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از پیام کوتاه می توانند از این خدمات استفاده کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که علاوه بر رشته انتخابی اصلی یا رشته اول علاقمند به کد رشته دوم یعنی یکی از 64 کد رشته شناور به شهر مرتبط در دفترچه ثبت نام نیز می‌باشند ضرورت دارد که کد رشته امتحانی دوم را نیز با توجه به شرایط مندرج در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند و این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دوم به مبلغ 360هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

وی افزود: داوطلبان متقاضی ثبت نام برای کد رشته‌های امتحانی که علاقمند در گزینش رشته‌های تحصیلی پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی می‌باشند لازم است علاوه بر مبالغ ثبت نام نسبت به پرداخت مبلغ 110 هزار ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی دوره‌های مذکور اقدام نمایند.

توکلی تاکید کرد: به داوطلبان گرامی توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام که هم زمان با آغاز ثبت نام در روز پنجشنبه 16 آذرماه 96 بر روی سایت سازمان قرار گرفته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند .

وی افزود: داوطلبان لازم است در درج ثبت نام دقت نمایند، بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون قبولی وی "کان لم یکن" تلقی و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: براساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در روزهای پنج‌شنبه 6 و جمعه 7 اردیبهشت ماه 97 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان و برگ مربوط داوطلبان، از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه 97 بر روی سایت سازمان قرار می گیرد و داوطلبان ضرورت دارد در روز دوشنبه 3 اردیبهشت 97 لغایت ساعت 24 روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه 97 با مراجعه به سایت سازمان آزمون سنجش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام نمایند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 885141

وب گردی

وب گردی