ساخت دستگاه ضد جلبک توسط دانشجویان دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، به منظور کمک به صنعت دریانوردی کشور، موفق به ساخت دستگاه ضد جلبک شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دستگاه ضد جلبک که توسط دکتر مجتبی صادقی و مهندس احمدرضا رحیمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ساخته شده، در نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار ارائه شده است.

از مشکلات شایع در صنعت دریانوردی رشد بی رویه جلبک در بدنه کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و دیگر وسایل آبی است. روش معمول و کلاسیک برطرف کردن این مشکل، صرف هزینه‌های هنگفت و استفاده از غواصان برای از بین بردن جلبک‌های روییده‌شده در بدنه این ادوات است که البته این روش به صورت دوره‌ای نیاز به تکرار دارد.

دستگاه ضد جلبک ساخت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، با برطرف کردن این مشکلات و ارسال امواج الکترومغناطیسی، اجازه رشد را از جلبک گرفته و نیاز پاکسازی دوره‌ای برای از بین بردن جلبک را رفع خواهد کرد.

این دستگاه در حال حاضر بر روی شناورها و کشتی‌های استان بوشهر و گمرک بندرعباس آزمایش شده و نتیجه این آزمایش کاملاً موفقیت آمیز بوده است و در آینده نزدیک به مرحله تجاری‌سازی خواهد رسید.

دیگر مزیت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی، قیمت بسیار پایین آن است، به صورتی که می‌توان گفت قیمت این دستگاه در داخل کشور نصف قیمت نمونه‌های خارجی آن است که کمک شایانی به صنعت دریانوردی کشور به شمار می‌رود.

کد خبر: 885288

وب گردی

وب گردی