15 درصد کلاس‌های استان خوزستان نیازمند تعمیر هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۰ درصد کلاس‌های استان خوزستان باید مقاوم‌سازی شوند.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدتقی نظرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در استانداری: با اشاره به سرانه متوسط کشوری برای هر نفر اظهار داشت: فضای آموزشی در خوزستان کمتر از سرانه کشوری است به طوری که باید 8.38 متر مربع به ازای هر دانش آموز فضای آموزشی داشته باشیم از این رو باید 19 هزار کلاس درس با زیربنای 2.8 میلیون متر مربع با اعتباری معادل 3 هزار و 500 میلیارد تومان ساخته شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از همراهی خیران گفت: در مهر امسال در خوزستان 300 کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه خیران در سال 96 تاکنون 600 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند، ادامه داد: با هدف توجه به ایزوگام مدارس پیشنهاد می‌کنیم 3 درصد سهم غیر به آموزش و پرورش به 5 درصد افزایش یابد لذا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: 15 درصد کلاس‌های استان خوزستان نیازمند تعمیر هستند که در صورت حادثه و زلزله اتفاق جدی نیفتد همچنین 20 درصد کلاس‌ها باید مقاوم سازی شوند.

نظرپور با بیان اینکه دولت در این زمینه محدودیت دارد؛ عنوان کرد: خیران ما فقط حقیقی نیستند و بنیاد برکت، بنیاد علوی و سپاه پاسداران نیز هستند به طور مثال تفاهم نامه ای با سپاه برای ساخت 500 مدرسه در مناطق محروم و مرزی منعقد شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم از محل اعتبارات استانی 10 میلیارد تومان اختصاص یابد و 10 میلیارد از اعتبارات ملی نیز ما اختصاص دهیم تا بحث فضای آموزشی آموزش و پرورش را برطرف کنیم.

900

کد خبر: 885371

وب گردی

وب گردی