معرفی آخرین دستاوردهای حمل و نقل شهری

آخرین دستاوردهای حمل و نقل شهری همزمان با هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل معرفی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صداوسیما ؛ مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور با اشاره به اینکه رفع آلایندگی شهرها با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی حاصل می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار اتوبوس شهری و ۱۷۰ هزار مینی بوس شهری و بین شهری در کشور وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ درصد این وسایل نقلیه نیاز به نوسازی دارد.
اسماعیل کاویانی، با اشاره به برگزاری هشتمین همایش و نمایشگاه شهر ایده آل که قرار است ۱۰ تا ۱۳ دی در جزیره کیش برگزار شود نیز گفت: اتحادیه اتوبوسرانی شهری نیز در صورت حضور شرکت‌های داخلی و خارجی سازنده اتوبوس و مینی بوس های برقی و دیزلی درون شهری در نمایشگاه، نسبت به ارزیابی کیفی و فنی خودروها برای خریدهای آتی مذاکره خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت حمل و نقل شهری کشور نیز افزود: سازمان‌های بهره بردار در حوزه خدمات شهری به عنوان بازدید کننده و ارائه کنندگان خدمات شهری نیز در قالب برگزاری غرفه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و این نمایشگاه فرصتی جهت تبادل و گفتگوی رو در روی تولید کننده‌ها و مصرف کنندگان صنعت حمل و نقل شهری است.
مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور در ادامه به حضور کمیته فنی اتحادیه اتوبوسرانی در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد : تیم‌های فنی سازمان‌های حمل و نقل عمومی نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و راهکارهایی جهت بهبود وضعیت حمل‌و ‌نقل عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
کاویانی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی جهت ارائه آخرین دستاوردهای تولیدی در حوزه حمل و نقل شهری است ، اضافه کرد: ناوگان انبوه‌بر از جمله اتوبوس‌های برقی و خودروهای هیبریدی و دسترسی به جدیدترین تکنولوژی های جهان از جمله موضوعاتی است که در این نمایشگاه مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
وی افزود: راهی را که جهان ۵۰ سال طی کرده و اکنون به خودروی پارک رسیده است می‌خواهیم طی یک جهش به آن دست یابیم و در کشور به آخرین تکنولوژی در حوزه حمل و نقل عمومی برسیم.
مشاور اجرایی اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور در ادامه بیان کرد : رفع آلایندگی شهرها و رسیدن به هوای پاک با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است و سایر روش‌ها در واقع اتلاف هزینه بوده و باید در جهت افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل انبوه بر و عمومی به طور کلی گام برداشت.
کاویانی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل انبوه بر انگیزه استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی را به شدت کاهش می دهد، گفت: بعد از توجه به این مسئله باید به سمت و سوی قوانین بازدارنده
پیش رفت که افراد بر اساس قانون مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شوند.
کاویانی گفت: البته در راستای جبران این کمبود به سمت ارائه تسهیلات ارزان قیمت در تعامل با بانکهای عامل به گام برداشتیم و در سال ۹۵ حدود ۴۰۰ اتوبوس به این روش به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد و بنا داریم در سال ۹۶ نیز اقداماتی در این راستا انجام دهیم که این مسئله در نمایشگاه شهر ایده‌آل و دومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل شهری کشور مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر روابط عمومی هشتمین همایش و نمایشگاه شهر ایده آل گفت :سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، سازمان پدافند غیرعامل، دبیر خانه کلانشهرهای کشور و استانداری تهران با حمایت و مشارکت خود و ایجاد تعامل و افزایش اثر بخشی در این رویداد حضور خواهند داشت.
همچنین ،نشست های تخصصی حوزه پسماند و سازمان های پارکها و فضای سبز نیز با حضور مدیران عامل سازمانهای مذکور از سراسرکشور همزمان با همایش و نمایشگاه شهر ایده آل برگزار خواهد شد.
به گفته وی ، یکی از نکات برجسته این دوره از نمایشگاه حضور استارتاپ فناوریهای نوین حوزه مدیریت شهری و پارکهای علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان این حوزه است.

705

کد خبر: 885950

وب گردی

وب گردی