نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر  در حالت آماده باش

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در پی وقوع زلزله شب گذشته، تمامی پایگاه های هلال احمر در استان های معین شهر تهران در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوزو به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،محمود محمدی‌ نسب دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در خصوص جزییات زمین لرزه شب گذشته تهران اظهار کرد: در پی وقوع زلزله 5.2 ریشتری در استان تهران، که کانون آن در شهرستان ملارد قرار داشت و البته استان‌های مختلفی از جمله تهران، البرز، قزوین، گیلان و استان مرکزی را تحت تاثیر قرار داد، سازمان جمعیت هلال احمر استان‌های فوق و استان‌های معین آن را به حالت آماده باش درآورد.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در پایگاه استان هایی که در حالت آماده باش قرار گرفته بودند، مستقر شدند و تیم های ارزیاب شامل 11 تیم، برای ارزیابی به مناطق وقوع زلزله اعزام شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تاکنون آسیب جدی در اثر زمین لرزه شب گذشته استان تهران و استان‌های همجوار گزارش نشده است و تنها تعدادی مصدوم شدند که لزوما به عنوان مصدومان به واسطه وقوع زلزله و یا ریزش آوار نبودند.

محمدی نسب خاطرنشان کرد: مصدومان پس از وقوع زلزله به دلیل ترس اقدام به فرار کرده بودند که در اثر برخورد با اشیاء و یا زمین خوردن، مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: تعدادی از افراد در استان البرز، شهرستان ساوه و همچنین تعدادی نیز در شهر تهران دچار مصدومیت شدند که همانطور که گفته شد مصدومیت این افراد ناشی از فرار از ترس زلزله بود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: مردم آمادگی خود را حفظ کنند و از ماندن در کنار شیشه و پنجره و یا زیر لوسترها خودداری کنند.۷۰۵

کد خبر: 887516

وب گردی

وب گردی